Kom jij de afdeling Breda versterken van Hoormij∙NVVS?

De afdeling Breda van Hoormij∙NVVS is op zoek naar enthousiaste en actieve mensen die zich willen inzetten voor bijvoorbeeld het geven van voorlichting, belangenbehartiging en het organiseren van bijeenkomsten. Er is plaats voor een algemeen bestuurslid, een voorlichter of een administratief talent. Wil je je binnen Hoormij∙NVVS actief inzetten binnen één van deze werkterreinen - vrijwillig, maar niet vrijblijvend - en woon je in Breda of omgeving? Dan gaan wij graag met jou in gesprek. Hoormij∙NVVS is een patiëntenorganisatie die zich inzet voor mensen met een gehoor- en/of evenwichtsaandoening.

Let op: er is versterking nodig in Breda. Hieronder volgt een overzicht van de te verrichten werkzaamheden. Het betekent niet dat je alle taken moet vervullen. Heb je interesse? En kun je een rol spelen in het vervullen van een aantal ervan? Neem dan contact op, we gaan graag met je in gesprek wat we voor elkaar kunnen betekenen!

• Het lijkt je leuk en leerzaam deel uit te maken van een groep mensen die zich inzet voor iedereen met een gehoor- en/of evenwichtsaandoening in Breda e.o.
  • Je hebt affiniteit met mensen met gehoorverlies, tinnitus, hyperacusis, cholesteatoom, een duizeligheid-/evenwichtsaandoening of je hebt deze zelf;
  • Je bent vaardig met de computer en bereikbaar per mail;
  • Je kunt goed samenwerken en communiceren met interne en externe partijen;
  • Je hebt bij voorkeur enige ervaring met besturen (in het geval van de bestuursfunctie)
  • Je organiseert graag.

Taken

• Actieve deelname aan afdelingsvergaderingen (ongeveer vier per jaar), in de regio of via TEAMS;
  • Je steunt met enthousiasme de afdelingsactiviteiten;
  • Samen met de andere leden van het bestuur, het beleid en de activiteiten voor de afdeling bepalen;
  • Inzet voor voorlichting of lotgenotencontact door het initiëren of mede uitvoeren van activiteiten als bijvoorbeeld:
  1. organisatie (digitale) bijeenkomsten/voorlichting;
  2. zelf voorlichting geven, o.a. op scholen, opleidingen en bedrijven;
  3. onderhouden van contacten met leden, vrijwilligers en derden;
  4. het opstellen van een nieuwsbrief
  5. uitvoeren van secretariële werkzaamheden als het opstellen van agenda, notulen en het afhandelen van correspondentie;
  6. Aanspreekpunt van de afdeling voor leden, externe partijen en het bureau in Houten;
  7. Aansturing van het bestuur, je motiveert, stimuleert en adviseert;
  8. de ledenadministratie.

Tijdsinvestering

Minimaal 1 uur per week (secretariaat), maar de tijdsinvestering kan groter worden als je graag organiseert en assisteert bij de totstandkoming van bijeenkomsten en daarbij aanwezig bent.

Wat kun je van ons verwachten

• Je wordt ingewerkt door een enthousiast afdelingsbestuur en samen bepalen we de werkzaamheden;
  • De mogelijkheid om je te ontwikkelen op het gebied van besturen en organiseren;
  • Daarnaast kun je professionele contacten opdoen en kennis vergaren binnen de “Hoorwereld””;
  • Een introductiecursus, uitwisseling van kennis en ervaring op onze vrijwilligersmiddagen en in overleg mogelijkheden voor cursussen/trainingen ter ondersteuning van het werk voor Hoormij∙NVVS;
  • Ondersteuning door het landelijk bureau;
  • Je ontvangt circa zes keer per jaar de vrijwilligersnieuwsbrief HOORzaken;
  • Een reiskostenvergoeding.

Reageren of meer informatie

Wil je meer weten over de inhoud van deze specifieke functies of de te verrichten werkzaamheden? Neem dan contact op met Jetty Mouw, voorzitter afdeling Breda breda@stichtinghoormij.nl of  de vrijwilligersondersteuner van Hoormij∙NVVS corrine.verwer@stichtinghoormij.nl

Of wil je je direct aanmelden? Vul het inschrijfformulier vrijwilliger in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Publicatiedatum: 23 augustus 2021