Kennisdag DFNA9

Op zaterdag 29 september 2018 organiseert stichting 'De negende van…' een kennisdag in het Radboudumc te Nijmegen. Een informatiebijeenkomst georganiseerd voor mensen met DFNA9 door mensen met DFNA9. Het thema is: 'Een kwalitatief goed leven met DFNA9 nu en een toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen zonder DFNA9’. Er is aandacht voor de eerste onderzoeksresultaten waarbij gezocht is naar een genetische therapie en over de laatste ontwikkelingen op het gebied van het CI implantaat.

Lezingen en workshops

Je kunt een keuze maken uit twee van de volgende drie lezingen en/of workshops

• Uitvallen van het evenwichtsorgaan

Hoe werkt het evenwichtsorgaan? Tips over hiermee om te gaan en de mogelijk- heden van een toekomstig kunstmatig evenwichtsorgaan.

• Omgaan met slechthorendheid

Aan de hand van relevante, recente theorieën en praktijkvoorbeelden nemen we met je door welke mogelijke stappen je kunt nemen om het gehoorverlies draagbaarder te maken in het dagelijks leven.

• DFNA9 in relatie tot het werk

Wat zijn de gevolgen van DFNA9 voor je werk en welke mogelijkheden zijn er om deel te nemen in het arbeidsproces? We nemen je mee in alle aspecten van DFNA9 en de relatie die het op arbeid heeft.

In gesprek

Na het officiële gedeelte is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en na te praten met een hapje en drankje. En om in contact te komen met de verschillende zorg professionals en sprekers. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om je te laten informeren bij stands van diverse bedrijven en dienstverleners die op de kennisdag aanwezig zijn.

Informatie en aanmelden

De bijeenkomst vindt plaats in de tuinzaal van het Radboudumc en het programma is van 14.00 tot 16.00 uur. De zaal is open om 13.15 uur. Kosten zijn 9 euro per persoon, inclusief een hapje en een drankje. Er is een schrijftolk en een ringleiding aanwezig.

Reserveer nu uw deelname op De Negende van

Bron: De negende van