Joop Beelen verlaat Stichting Hoormij

Directeur Joop Beelen verlaat per 1 oktober a.s. Stichting Hoormij. Hij gaat als senior projectadviseur aan de slag bij het Revalidatiefonds en het Fonds Verstandelijk Gehandicapten. Joop Beelen begon op 1 oktober 2001 als beleidsmedewerker bij de NVVS. In 2006 nam hij de directeursfunctie over van Ruud Plomp, die toen met pensioen ging. Hij begeleidde ook de oprichting van Stichting Hoormij, waar de NVVS sinds 1 januari 2015 onderdeel van is, met Joop als directeur.

Zijn overstap wordt ingegeven door persoonlijke overwegingen. Joop: “Ik werk inmiddels bijna 15 jaar met veel plezier bij NVVS en Stichting Hoormij. In die periode heb ik, samen met bestuurders, medewerkers en vrijwilligers, het nodige van de grond gekregen, met als kroon op het werk de vorming van de federatie Stichting Hoormij. Ik kijk daar met veel genoegen en trots op terug. Maar mijn hart ligt toch vooral bij het bezig zijn met ‘inhoud’ en met vernieuwende projecten en beleidsondersteuning. Die kans krijg ik nu bij het Revalidatiefonds en het Fonds Verstandelijk Gehandicapten.”

Erkentelijk

Het bestuur van Stichting Hoormij is Joop zeer erkentelijk voor al het werk dat hij heeft gedaan voor onze organisatie. Voorzitter van Eduard Cohen: “Joop heeft samen met de medewerkers en vrijwilligers de NVVS en later Stichting Hoormij op de kaart gezet. Hij is altijd een drijvende kracht geweest voor de samenwerking tussen onze organisaties en heeft daar veel mee bereikt.”

Het bestuur is inmiddels gestart met het zoeken van een opvolger voor Joop Beelen. Dat zal enige tijd in beslag nemen. Begin 2017 hoopt het bestuur een nieuwe directeur te kunnen aanstellen.

Eind september vindt een kleine afscheidsbijeenkomst plaats met bestuur, medewerkers, vrijwilligers en samenwerkingspartners, om Joop uit te zwaaien en succes te wensen met deze nieuwe fase in zijn loopbaan.

Publicatiedatum: 16 augustus 2016