Hulpmiddelen centraal in nieuwste HOREN Magazine

Wat is het laatste nieuws rondom de vergoeding van hoorhulpmiddelen en welke acties onderneemt de NVVS daarbij? En maakt u wel eens gebruik van aanvullende (hoor)hulpmiddelen zoals solo-apparatuur, ondertiteling of misschien is een signaalhond voor u een uitkomst? In het aprilnummer van HOREN Magazine, dat op 11 april bij de NVVS-leden op de mat valt, leest u er van alles over. Verder vertelt NVVS-bestuurslid Anne de Rooij hoe zij omgaat met de ziekte van Ménière en leest u meer over het werk van de NVVS.

Behalve veel informatie over hulpmiddelen, leest u in deze HOREN ook van alles over het uitwisselen van ervaringen rondom omgaan met een gehooraandoening. Bijvoorbeeld in het project Ervaringskennis, waarbij hard gewerkt wordt aan een databank om al deze ervaringen en tips in beschikbaar te kunnen stellen. Ervaringen rond werk en slechthorendheid kunnen (werkzoekende en werkende) jongeren daarnaast delen via de community van Grow2work.
We vragen ook nadrukkelijk naar uw ervaringen, bijvoorbeeld met het vergoedingssysteem voor hoorhulpmiddelen (zie o.a. hoorwijzer.nl/meldpunt). Daarmee kunnen wij ons punt maken bij de betrokken partijen.

In het nieuwe nummer vindt u natuurlijk ook weer onze vertrouwde rubrieken en bovendien een nieuwe rubriek. Lezen dus, deze HOREN!

Vanaf 11 april kunnen NVVS-leden het blad in de brievenbus verwachten en daarnaast de artikelen downloaden op nvvs.nl/horenmagazine. Nog geen lid? Klik hier.

Publicatiedatum: 03 april 2014