HOREN Magazine wijst de weg

Er zijn in dit digitale tijdperk zoveel plaatsen waar u informatie over gehooraandoeningen vindt, ervaringen kunt delen en aanbod kunt vinden van hulpverleningsinstanties. Stichting Hoormij/NVVS fungeert daarbij als wegwijzer, zo leest u volop in het augustusnummer van HOREN. Wij wijzen u bijvoorbeeld de weg naar informatiebijeenkomsten over diverse gehooraandoeningen, naar maatregelen om (de gevolgen van) schadelijk geluid op de werkvloer te beperken en naar hulpmiddelen bij het communiceren zoals hoortoestellen of een cochleair implantaat, maar ook bijvoorbeeld ondertiteling en Nederlands met ondersteunende gebaren.

Ook banen we als patiëntenvereniging de weg voor onze achterban. Bijvoorbeeld door om de tafel te zitten met politici en zorgverzekeraars en ons sterk te maken voor de belangen van mensen met een gehooraandoening. Uiteraard vertellen we in HOREN Magazine meer over ons succesvolle pleidooi voor 100% vergoeding van hoortoestellen voor kinderen tot 18 jaar. De ouders van baby Jermaine vertellen hoe belangrijk hoortoestellen zijn voor de ontwikkeling van Jermaine, maar dat de eigen bijdrage van 25% voor hen  bijna een te hoge drempel was om hun zoontje de hulpmiddelen te geven die hij nodig heeft. Voor Jermaine en vele andere slechthorende kinderen, is  het dan ook enorm belangrijk dat de minister nu deze eigen bijdrage voor kinderen heeft afgeschaft.
Daarnaast maken we ons sterk voor betere communicatie tussen medici en slechthorenden. Juist de informatie in bijvoorbeeld het ziekenhuis of bij de huisarts is belangrijk om goed te verstaan; het kan soms van levensbelang zijn.

Deel vooral ook uw ervaringen met ons en met elkaar (bijvoorbeeld via Ervaringrijk.nl) en wijs daarmee lotgenoten de weg!

NVVS-leden ontvangen het magazine op vrijdag 7 augustus en kunnen het vanaf dan ook digitaal bekijken via nvvs.nl/horenmagazine. Nog geen lid? Klik hier.

Publicatiedatum: 05 augustus 2015