HOREN Magazine vol mogelijkheden

Lekker uitgerust van een welverdiende vakantie gaan we zo onderhand allemaal weer aan de slag. Voor mensen met een hoorprobleem is dat ‘aan de slag’ gaan soms niet zo vanzelfsprekend. Hoe pak je bijvoorbeeld de draad weer op als je de diagnose ‘brughoektumor’ hebt gekregen? En hoe ga je als slechthorend kind weer aan de slag op school, met veel communicatieve uitdagingen en misschien wel onbegrip en pesterijen van klasgenootjes? Gelukkig zit de nieuwe HOREN vol verhalen, mogelijkheden en ervaringen om informatie en inspiratie uit te halen.

Wist u bijvoorbeeld van de nieuwe implantaat-mogelijkheid ABI, voor als een CI geen optie is? Dit hersenstamimplantaat is relatief nieuw. Inmiddels kregen vier kinderen in het LUMC zo’n ABI aangemeten, als eersten in Nederland. In HOREN leest u er meer over.  Ook zijn er nieuwe mogelijkheden waarmee slechthorenden kunnen genieten van theatervoorstellingen. Theater Amsterdam biedt bij de voorstelling ANNE bijvoorbeeld ‘ondertiteling’; bezoekers kunnen op een tablet in verschillende talen (waaronder Nederlands!) meelezen wat er wordt gezegd.

Verder komen er in HOREN nog diverse mogelijkheden van connectiviteit tussen hoortoestel en andere apparaten (tv, smartphone etc.) aan bod, vraagt NVVS zorgverzekeraars om aan de slag te gaan met ons wensenlijstje rondom hoorhulpmiddelen, vertelt de slechthorende diëtiste Anousha Fortuin over aan de slag gaan met overgewicht en de verbanden tussen overgewicht en slechthorendheid en is er nog veel meer!

Lezen dus, de nieuwe HOREN! Vanaf 22 augustus bij abonnees in de brievenbus en voor leden digitaal te bekijken op nvvs.nl/horenmagazine. Ook HOREN ontvangen? Word lid!

Publicatiedatum: 18 augustus 2014