Hoormij Magazine 2 is uit!

In Hoormij Magazine nummer 2 van 2017 een groot interview met Jessica van Eijs (35). Sinds maart zit ze in de Tweede Kamer voor D66. Haar tip:  “Laat je gehoor niet in de weg staan van wat je te bieden hebt.” Leden ontvingen dit nummer al gratis in huis. Nog geen lid? Meld je snel aan en je ontvangt dit nummer zo snel mogelijk. Leden kunnen het magazine ook digitaal lezen via Mijn HoormijHier alvast een voorproefje.

Hoe is het om een botverankerd hoortoestel te krijgen? Willeke van de Ree vertelt over de eerste weken na de operatie. “Het duurde lang voor ik de beslissing nam. Je laat toch een gat in je hoofd boren”, zegt ze lachend. Ellende met oorontstekingen en positieve reacties van anderen trokken haar uiteindelijk over de streep.

Senator Nederlandse Kinderjury

Lees ook het inspirerende verhaal van Martijn (10) Hij houdt van Minecraft, doet aan Capoeira (een Braziliaanse vechtkunst) en is gek op lezen. Afgelopen jaar was hij zelfs senator van de Nederlandse Kinderjury. En o ja, hij is slechthorend. “Ik ben het gewend, hoef niet goed horend te zijn. Gewoon proberen wat je kan. Als je iemand niet verstaat, vraag je het gewoon nog eens.”

Werk: er kan meer dan je denkt!

Johan Otto (33) werd op jonge leeftijd doof door een hersenvliesontsteking. Sinds dertien jaar heeft hij een Cochleair Implantaat (CI). Bij One of a Kind Technologies (OOAKT) in Eindhoven is hij logistiek medewerker en krijgt hij de kans zich verder te ontwikkelen. Zijn werkgever Alex Kind gelooft heilig in diversiteit: “Er kan meer dan je denkt.”

Werkgroep Hyperacusis zoekt jou!

Elizabeth Mees ten Oever merkte vanaf 1990 dat haar gehoor steeds gevoeliger werd. Geluid werd uiteindelijk zelfs onverdraaglijk. Inmiddels heeft ze redelijk goed leren omgaan met de grenzen die hyperacusis haar oplegt. Samen met Rianna de Jonker is ze actief binnen de werkgroep Hyperacusis van Stichting Hoormij. Om alle plannen te kunnen uitvoeren, zijn ze dringend op zoek naar nieuwe leden. Iets voor jou?

Ook in dit nummer:

• Bestuursvoorzitter Eduard Cohen tijdelijk directeur a.i. van Stichting Hoormij
  • Marcel Bobeldijk zet zich als voorzitter van de European Federation of Hard of Hearing (EFHOH) op internationaal niveau in voor de belangenbehartiging van slechthorenden.
  • Nieuws over onderwijs en TOS
  • De hoorWERKwijzer