Hoor Friesland vraagt met ‘Duck Race’ aandacht voor gehoorschade bij jongeren

Burgemeester Crone van Leeuwarden kocht onlangs het eerste lot voor de ‘Duck Race’ die door JCI Friesland georganiseerd wordt om Stichting Hoor Friesland te ondersteunen bij het voorkomen van gehoorbeschadiging bij jonge Friezen.

Naar schatting 20.000 jongeren per jaar lopen in Nederland gehoorbeschadiging op door zich te lang bloot te stellen aan teveel lawaai. Hoor Friesland zet zich in om dit probleem onder de aandacht te brengen. JCI Friesland (Junior Kamer Friesland) is onderdeel van Junior Chamber International, een wereldwijd netwerk van ambitieuze en ondernemende mensen tot 40 jaar, die hun kwaliteiten en vaardigheden verder willen ontwikkelen en deze willen inzetten om bij te dragen aan de maatschappij. JCI Friesland ondersteunt Hoor Friesland (waarin de NVVS (Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden) en Frido (Friese Doven) samenwerken) met deze Duck Race.

Eendjes
Tijdens de jaarmarkt op 29 september worden duizenden eendjes in het centrum van Leeuwarden te water gelaten om te strijden voor de hoofdprijs van € 1000,-. Door sponsoring van bedrijven zijn daarnaast vele andere aantrekkelijke prijzen beschikbaar gesteld. Aangezien de jaarmarkt samenvalt met de Internationale Wereld Doven Dag biedt het een unieke kans om het goede doel onder de aandacht te brengen. De opbrengst van de loten komt ten goede aan Hoor Friesland. Zie www.hoorfriesland.nl voor meer informatie over het werk van Hoor Friesland.

Meer informatie over lotenverkoop, sponsormogelijkheden en het evenement is te vinden op de website www.jcifriesland.nl.

Bij de foto: v.l.n.r. Jeanet van Dellen (JCI Friesland), burgemeester Ferd Crone, Albertsje Spliethoff (Hoor Friesland), Pascal Kalma (JCI Friesland) - Foto Jeroen Horsthuis.

Publicatiedatum: 04 juli 2013