Hoe is het als je ouder het syndroom van Usher heeft? MAX 2Doc Wonderouders laat het zien

Omroep MAX zendt op maandag 9 mei de 2Doc Wonderouders uit. In vervolg op het aangrijpende Wonderkinderen komen in Wonderouders wederom ouders en hun kinderen aan het woord. Dit keer hebben echter de ouders een beperking en moeten de kinderen daarmee leven. Ook Ivonne Bressers van Stichting Ushersyndroom en haar dochters werkten mee. “We hebben tijdens de opnames veel gesproken over de impact van steeds slechter zien en horen en hoe ik tot de keuze voor een cochleair implantaat kwam. En wat dit betekende voor mijn dochters.”

‘Een kind moet onbezorgd kind kunnen zijn’, een uitspraak die vaak gebruikt wordt als het om de opvoeding gaat, maar lukt dat ook als één van de ouders een geestelijke of lichamelijke beperking heeft? Het leven van de gezinnen uit Wonderouders kent tegenslagen en obstakels, maar de liefde voor elkaar overwint alles, of de ouders nu blind, spastisch of geestelijk gehandicapt zijn. Naast de aangrijpende levensverhalen toont Wonderouders vooral vechtlust, veerkracht en hoop en laat ieder verhaal een onvoorwaardelijke verbondenheid tussen ouder en kind zien.

2Doc: Wonderouders
Maandag 9 mei, 21.00 uur op NPO 2

Meer weten over het syndroom van Usher? Kijk dan op www.ushersyndroom.nl, de website van Stichting Ushersyndroom (voorheen Stichting MUS).

Publicatiedatum: 04 mei 2016