Het herfstnummer van HOREN Magazine zit weer vol ervaringsverhalen

In HOREN Magazine leest u niet alleen achtergronden en nieuwtjes rondom hoorproblemen, maar vooral ook verhalen van mensen die weten wat het is om bijvoorbeeld slechthorend te zijn, een brughoektumor in het hoofd te hebben, of te maken te hebben met de ziekte van Ménière. Het herfstnummer van HOREN Magazine zit vol met dergelijke verhalen.

Zo deelt Hanneke haar verhaal over haar operatie vanwege otosclerose, vertelt Danny over de impact van een brughoektumor op zijn leven en gaan drie jonge slechthorenden met elkaar in gesprek over slechthorendheid en werk. 'Uitgaan van je eigen kracht', is de conclusie van deze jongeren. En dat is precies wat we hopen dat deze HOREN met u doet; dat u geinspireerd wordt door deze verhalen om uit te gaan van uw eigen kracht.

U heeft in de vorige twee nummers van HOREN Magazine uitgebreid kunnen lezen over de ziekte van Ménière, waarbij aanvallen van draaiduizelingen gepaard gaan met oorsuizen en gehoorverlies. Het artikel over wat de ziekte is en dat het stellen van een diagnose vaak een lang proces is, was voor velen vast herkenbaar. Daarna vertelden we in HOREN meer over de behandelmogelijkheden. Belangrijk is natuurlijk ook de impact op uw dagelijks leven en hoe u daarmee om kunt gaan. Daar gaan we op in in het laatste deel van deze serie over de ziekte van Ménière, dat u kunt lezen in het herfstnummer van HOREN Magazine.

Daarnaast natuurlijk aandacht voor de vergoeding van hoorhulpmiddelen, besteden we aandacht aan het jubileum van de NSDSK, schrijft Yvonne een column over haar tinnitus en is er nog veel meer te lezen. En... niet te vergeten. Er is ook iets te winnen!
De NVVS assisteerde Landal GreenParks bij het inrichten van een bungalow met voorzieningen voor slechthorenden. Landal stelt aan de NVVS een weekend- of midweekverblijf in de toegankelijke bungalow beschikbaar. De NVVS verloot deze prijs onder haar leden. Lees meer in HOREN of vanaf 18 oktober op nvvs.nl/landal.

HOREN Magazine ligt op 18 oktober bij de abonnees in de bus en NVVS-leden kunnen vanaf 18 oktober de artikelen downloaden via nvvs.nl/horenmagazine.
Publicatiedatum: 09 oktober 2013