Help onbegrip en onwetendheid rondom duizeligheid de wereld uit

In Groot-Brittannië, Australië en de Verenigde Staten was het van 15-21 september Balance Awareness Week. Ook de NVVS vroeg in die week extra aandacht voor evenwichtsproblemen, zoals die voor kunnen komen bij mensen die de ziekte van Ménière of een brughoektumor hebben. Zo’n bewustwordingsweek rondom duizeligheid en evenwichtsproblemen is niet overbodig, zo bleek uit reacties van patiënten, maar ook van artsen. Onze berichten werden door velen gelezen, geliked en gedeeld. Zo is hopelijk deze week de bewustwording (en het begrip!) rondom evenwichtsproblemen flink toegenomen. Volgend jaar weer?

Wie zwalkend over straat gaat, hoeft niet per se dronken te zijn of ze niet helemaal op een rijtje te hebben. Onbegrip en ook onwetendheid kunnen voor veel nare situaties en schaamte zorgen. Daar moeten we wat aan doen! Afgelopen week publiceerden we daarom allerlei informatie, interviews, oefeningen, praktische tips en meer rondom evenwicht en duizeligheid. Vooral het interview met dr. Bruintjes van het Apeldoorns Duizeligheidscentrum en de brochure met evenwichtsoefeningen waren populair. Op Twitter en Facebook was er ook volop belangstelling; onze Klout-score (die de interactie op social media meet) laat een duidelijke piek zien de afgelopen week!

Hopelijk duizelde het jullie niet van al die berichten over duizeligheid…In elk geval iedereen bedankt voor het lezen, liken en delen en ook voor jullie reacties en de eigen ervaringen die jullie met ons deelden, ook op het Ménière-forum. Speciale dank aan de NVVS-Commissie Ménière, de forumbeheerder, dr. Bruintjes en dr. Vente. En natuurlijk onze buitenlandse collega’s van The Meniere's Society, VEDA en Meniere's Australia voor hun inzet, inspirerende posts en activiteiten.

We gaan door!
Ook buiten de Balance Awareness Week zet de NVVS zich ervoor in om onbegrip en onwetendheid rondom duizeligheid de wereld uit te helpen. Wij geven onder andere voorlichtingsbijeenkomsten over de ziekte van Ménière (zie nvvs.nl/hooragenda) en houden onze achterban op de hoogte van nieuws en ontwikkelingen rondom bijvoorbeeld behandeling van de ziekte van Ménière. Abonneer u op HOREN Magazine en/of onze digitale nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Onze activiteiten ook buiten de Balance Awareness Week steunen? Word dan lid van de NVVS of steun ons met een donatie. Namens iedereen met evenwichtsproblemen of last van duizeligheid; bedankt!

Vragen?
We zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie reacties op de Balance Awareness Week. Nog informatie gemist of was iets juist een eyeopener? We horen het graag.

Mochten er nog aanvullende vragen zijn die specifiek over duizeligheid bij Ménière of bij brughoektumor gaan, kijk dan eens bij de Ménière-Vraagbaak en de brughoektumor-Vraagbaak op onze site. Vragen over andere vormen van duizeligheid of evenwichtsproblemen? Neem dan contact op met uw (kno-)arts of bijvoorbeeld met het Apeldoorns Duizeligheidscentrum.

Publicatiedatum: 22 september 2014
nog geen reactiesPlaats reactie