Help mee met ‘Drempels slechten’!

Ben jij tussen de 18 en 35 jaar oud, slechthorend, CI-drager en/of drager van een beengeleidingsimplantaat (Baha of Ponto)? Vul dan de vragenlijst in en help mee met ‘Drempels slechten’!

SH-Jong, NVVS en Kentalis voeren nu het grootschalige onderzoek ‘Drempels slechten: kwaliteit van leven slechthorende volwassenen’ uit. Er wordt onderzocht hoe slechthorende volwassenen (inclusief CI-dragers en mensen met een beengeleidingsimplantaat) in de leeftijd van 18 tot en met 35 jaar de kwaliteit van leven ervaren. Ook worden de vijf grootste belemmeringen, ook wel drempels genoemd, in de sociaal-maatschappelijke participatie onderzocht.

Dit onderzoek is nodig, omdat er nog weinig tot niets bekend is over deze doelgroep en hoe zij de kwaliteit van leven ervaren. Hierdoor wordt mogelijk verkeerde voorlichting gegeven en worden drempels niet meegenomen bij de belangenbehartiging voor deze slechthorende volwassenen. Iets wat wel belangrijk is, want juist in deze fase komen veel levensbepalende gebeurtenissen voor. Denk aan studeren, eerste baan en het opbouwen van een sociaal leven en gezin.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 minuten. Je kunt hem vinden via de volgende link: https://nl.surveymonkey.com/s/LKW8Q8P. Heb je vragen of wil je meer weten, dan kan je per mail contact opnemen met Jet Isarin, senior onderzoeker: j.isarin@kentalis.nl.

Publicatiedatum: 21 november 2014