Help mee de mooiste programma's van vroeger te ondertitelen

Steeds meer mooie programma’s en televisieseries uit het verleden worden aangeboden op het internet. Daarnaast zijn veel programma’s te zien via de themakanalen van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), bijvoorbeeld op de zender NPO Best. Denk hierbij aan de comedy Zeg n's Aaa, de dramaserie Dagboek van een Herdershond of de ziekenhuissoap Medisch Centrum West. Om ook doven en slechthorenden de mogelijkheid te geven om van deze televisieklassiekers te genieten, wil de NPO úw hulp inroepen. Want het ondertitelen van alle programma’s in het enorme archief van Beeld en Geluid kan de NPO niet alleen, hoe graag ze dat ook zouden willen.

HELP 888
Vindt u het een uitdaging om mee te helpen met het ondertitelen van oude programma’s? En vindt u het leuk om hier enkele uren per week aan te besteden? Geef u dan op voor het project HELP 888. U leert dan om, met de computer, vanuit huis, ondertitels te maken. En daarmee het prachtige archief van de Nederlandse Publieke Omroep voor toekomstige generaties doven en slechthorenden toegankelijk te maken.

Er worden in totaal vijftig vrijwilligers gezocht, die goed met de computer overweg kunnen, voldoende kunnen spraakverstaan en van 1 september tot eind december mee willen doen. Tijdens deze periode komt u een dag naar Hilversum voor een training bij de afdeling Ondertiteling, inclusief een leuke rondleiding achter de schermen. De rest van het contact met de medewerkers van de afdeling Ondertiteling en collega-ondertitelaars die meedoen aan dit project, verloopt online.

HELP 888 is een gezamenlijk initiatief van KRO/NCRV, TT888 Ondertiteling en SOAP!. Zin om mee te werken aan dit bijzondere project? Geef u snel op! U doet dit door een e-mail met uw gegevens te sturen aan: help888@npo.nl.

De belangenorganisaties voor doven en slechthorenden zetten zich gezamenlijk via Samen Sterk in voor diverse thema’s, waaronder ondertiteling (SOAP!).

Publicatiedatum: 12 juni 2014