Groeien en bloeien; inspirerende verhalen in de nieuwste HOREN Magazine

’t Land ligt nog net niet bedolven onder een laag sneeuw en de lente is nog ver. Toch gaat het decembernummer van HOREN Magazine over groeien en bloeien. Want leren omgaan met gehoorverlies (of andere gehooraandoeningen als tinnitus en de ziekte van Ménière) is een proces. Daar moet je in groeien. Metalfan Toine worstelde vroeger bijvoorbeeld nog wel eens met zijn slechthorendheid. Nu staat hij stevig op eigen benen, zo vertelt hij trots in HOREN.  Waar bloeide u dit jaar van op? En waar wilt u het komende jaar in groeien? Met deze HOREN vol groei en bloei haalt u alvast een beetje de lente in huis tijdens de koude wintermaanden.

In het eindejaarsnummer vertellen we over mooie initiatieven die afgelopen jaar opbloeiden bij de NVVS en daarbuiten. Zoals de leerstoel ‘Auditief functioneren en participatie’ die hoogleraar Sophia Kramer gaat vervullen bij VUmc. Ook werden en weer veel HOORagenda-informatiebijeenkomsten georganiseerd dit jaar en zetten onze vrijwilligers zich weer volop in. Annette Reinboud van de NVVS-Werkgroep Hyperacusis vertelt bijvoorbeeld over een bezoek aan een stil bungalowpark, waar mensen met hyperacusis (overgevoeligheid voor geluid) tot rust kunnen komen en kunnen opbloeien.

Ook zijn er weer volop ambities voor het nieuwe jaar, zo vertelt bijvoorbeeld onze kersverse voorzitter Egon Berendsen. Samenwerken met federatiepartners FOSS en SH-Jong is daarbij van groot belang. Verder zijn al veel van onze wensen met betrekking tot het protocol voor hoortoestelverstrekking meegenomen, maar zoeken we samen met de betrokken partijen nog naar verbeteringen en groei.
Daarnaast schrijft NVVS-vrijwilligster Martine van Hulst in HOREN Magazine over de aandachtspunten in de communicatie tussen medici en slechthorenden. Daar is zeker nog ruimte voor groei, zo bleek uit de verhalen en tips die gedeeld werden tijdens de NVVS-ervaringssessies over dit thema.

Op vrijdag 12 december valt de nieuwste HOREN met herkenbare verhalen van lotgenoten, inspiratie en informatie bij de NVVS-leden in de brievenbus. Dan kunnen zij de artikelen ook digitaal bekijken via nvvs.nl/horenmagazine. Ook HOREN ontvangen? Klik hier en word lid.

Publicatiedatum: 08 december 2014