Europese en internationale accreditatie voor Stichting Signaalhond Nederland

Stichting Signaalhond Nederland heeft bezoek gehad van ADEu (Assistance Dogs Europe); de overkoepelende organisatie voor assistentiehondenscholen in Europa. Na het bezoek en een vergadering binnen het ADEu is besloten dat de stichting nu officieel geaccrediteerd lid is van het ADEu en daarmee ook van het ADI (Assistance Dog International).

Het ADI hanteert dezelfde eisen als het ADEu en is de overkoepelende organisatie voor de hele wereld. Door het lidmaatschap van de ADEu/ADI heeft Stichting Signaalhond Nederland nu een grotere kans dat de opleiding van een signaalhondteam voor vergoeding bij zorgverzekeraars in aanmerking komt, zo meldt de stichting in haar nieuwsbrief.

Stichting Signaalhond Nederland richt zich op het ondersteunen van mensen met een auditieve beperking bij het opleiden van hun eigen hond tot signaalhond. Een signaalhond waarschuwt bij voor de baas belangrijke geluiden en brengt deze er naar toe. Een signaalhond maakt de wereld voor zijn baasje groter. Het leven wordt prettiger, veiliger en contacten zijn sneller gelegd.

Publicatiedatum: 19 februari 2013