Enquête competenties schrijftolk; doet u mee?

Lieske Draeck volgt momenteel aan het Instituut voor Gebaren, Taal & Dovenstudies van Hogeschool Utrecht een Master Dovenstudies. Zij is bezig met een onderzoek naar de ervaringen van schrijftolkgebruikers en heeft daarvoor een enquête opgesteld.

Welke competenties vinden schrijftolkgebruikers belangrijk bij een schrijftolk en welke competenties mogen de schrijftolken nog verder ontwikkelen? Daarbij vraagt Lieske dan ook of de schrijftolkgebruikers een advies hebben voor de schrijftolkenopleiding en daarnaast hoopt ze aan de hand van de enquête een advies te formuleren voor de Nederlandse Schrijftolken Vereniging (NSV), voor de werkgroep nascholingen. Wanneer bekend is wat schrijftolkgebruikers verbeterd willen zien, kan de NSV daar wellicht op inspringen.

Wilt u als schrijftolkgebruiker uw ervaringen delen en zo meehelpen de opleiding voor schrijftolken en daarmee de kwaliteit te verbeteren? Vul dan deze enquête in.

Publicatiedatum: 17 juli 2013