Eerste inloopuur in Wassenaarse bibliotheek

In Den Haag houdt vrijwilligster Marjet Houwink samen met een collega al ruim twintig jaar maandelijks een inloopspreekuur in het Audiologisch Centrum aan het Westeinde. Telefoontjes uit Wassenaar brachten haar op het idee om het ook daar te houden, namelijk op dinsdag 18 maart aanstaande. De Wassenaarse Krant bericht erover.

Naar het inloopspreekuur in Den Haag, met het openbaar vervoer, dat is voor veel oudere Wassenaarders geen optie. Met een inloopspreekuur in de openbare bibliotheek in Wassenaar wil Marjet Houwink vooral hen van dienst zijn, zo meldt de krant.

In het artikel legt NVVS-vrijwilligster Marjet Houwink uit wat het inloopuur is en welke onderwerpen er zoal besproken kunnen worden. Van oorsuizen (tinnitus) tot hoortoestellen. Een inloopuur over hoorproblemen is er verder niet alleen voor ouderen die slechthorend zijn, vertelt Marjet. Ook jongeren lopen steeds vaker onherstelbare schade op aan het gehoor door verkeerd gebruik van mp3 spelers, te harde muziek op feesten en bij vuurwerk.

Het eerste inloopspreekuur voor slechthorenden in de openbare bibliotheek wordt op 18 maart gehouden van 10.30 tot 12.30 uur. Zie ook de NVVS-HOORagenda.

Publicatiedatum: 14 maart 2014