EenVandaag belicht gehoorschade bij jongeren door te harde muziek

'Er is leven na je veertigste'. Een citaat uit een uitzending van EenVandaag over het muziekvolume in clubs en op festivals. Veel jongeren lopen gehoorschade op door te harde muziek, maar dat besef leeft nauwelijks, zo blijkt uit de uitzending.

Wie dan leeft, wie dan zorgt, lijkt het motto. Maar niet iedereen legt zich daarbij neer. De Nationale Hoorstichting nam het initiatief voor het keurmerk Oorveilig.nl. In de uitzending wordt een kijkje genomen op het festival Woodstock 69, waar het keurmerk zeer serieus wordt genomen door de organisatie. Ook vertelt Thomas van de Berg, initiatiefnemer van de informatieve website piepinoor.nl, over wat de gehoorschade die hij opliep door te harde muziek van invloed is op zijn leven nu. Hij raakte in een isolement en heeft nu last van gehoorverlies, tinnitus en hyperacusis. Hij hoopt dat zijn verhaal een waarschuwing is voor andere jongeren om voorzichtiger om te springen met hun gehoor.

Thomas vertelde eerder zijn verhaal in HOREN Magazine. Lees dat artikel hier alleen toegankelijk voor leden en donateurs).

Bekijk hieronder het item uit EenVandaag van vrijdag 22 juni 2012.

sitestatPublicatiedatum: 26 juni 2012