Een kijkje in de leefwereld van lotgenoten

Over hooraandoeningen zijn diverse blogs geschreven, met verschillende doelen. Soms wil iemand gewoon even alles van zich afschrijven of eigen ervaringen delen. Anderen willen met hun blog een inkijkje geven in de praktijk of anderen bewust maken van hoe het leven met een hooraandoening is. Ook zijn er blogs die bedoeld zijn om nieuws te verzamelen en mensen te informeren.

De NVVS zette een aantal blogs van NVVS’ers en anderen met een hoorprobleem op een rijtje. De blogs zijn niet allemaal actueel bijgewerkt, maar toch leuk, inspirerend, interessant, grappig of herkenbaar om te lezen of op te reageren. Klik hier voor het overzicht. Ook een interessante blog over een hooraandoening? Mail naar horen@nvvs.nl.

Dagboek
Een weblog is soms te lezen als een soort dagboek, met een gedetailleerd verslag van de belevenissen en gevoelens van de hoofdpersoon. Het bestralingsdagboek van Jurdy is er zo één. Jurdy hield een jaar lang een blog bij over het bestralingstraject met de Gamma Knife dat hij inging nadat bij hem een brughoektumor werd ontdekt. Het dagboek van Jurdy (dat eerder te bekijken was op het brughoektumorforum van Nebrus) is hier te lezen. NVVS-leden kunnen hier het artikel uit HOREN Magazine lezen over weblogs; wat, hoe & waarom. Nog geen lid? Klik hier.
Publicatiedatum: 15 februari 2013