Draag je een hoortoestel en wil je een passende zorgverzekeraar kiezen? Stichting Hoormij biedt uniek overzicht van tarieven!

Omdat het kiezen van een zorgverzekeraar nog nooit zo belangrijk was voor hoortoesteldragers, plaatsten we de afgelopen weken vier artikelen met informatie hierover op onze site en in de nieuwsbrief. Als je overweegt om over te stappen van zorgverzekeraar, kun je bij Stichting Hoormij informatie vinden die essentieel is voor de hoorzorg. We hebben nu ook speciaal voor alle hoortoesteldragers een uniek overzicht gemaakt van de tarieven die audiciens en zorgverzekeraars met elkaar hebben afgesproken, voor zover zij deze bekend willen maken.

Grote verschillen
Als het gaat om de vergoeding van hoortoestellen zijn de verschillen tussen verzekeraars groot. Is het verschil in de premie die je voor een basisverzekering betaalt maximaal € 236,40 per jaar, het verschil in prijzen die verzekeraars met audiciens hebben afgesproken lopen op tot € 750,-. Daarnaast biedt de ene verzekeraar u alle keuzevrijheid, terwijl de andere verzekeraar u naar twee of drie gecontracteerde audiciens leidt. En er zijn nog meer belangrijke punten bij het kiezen van een verzekeraar als het gaat om hoorhulpmiddelen.

Info op een rij
Uiteraard is het kiezen van een zorgverzekeraar afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en van de zorg die je verder nog denkt nodig te hebben, maar Stichting Hoormij/NVVS heeft wat betreft hoorzorg alle relevante informatie voor je op een rij gezet op www.hoorwijzer.nl/verzekeraar2016.
  • Op deze pagina vind je onder andere een link naar een overzicht van tarieven die verzekeraars met audiciens hebben afgesproken, voor zover zij deze met ons hebben willen delen. Eigenlijk stellen we deze informatie alleen voor onze leden/donateurs beschikbaar. Maar gezien het belang ervan, willen wij dit keer ook jou als niet-lid/donateur in de gelegenheid stellen om de informatie te lezen. Vul jouw gegevens in via de link op de webpagina en je ontvangt het overzicht.

• Mocht je meer informatie willen lezen over het aanschaffen van hoortoestellen, dan kun je vanaf de genoemde pagina doorklikken naar ons ‘stappenplan aanschaf hoortoestellen’

• Ook tref je op de pagina een link aan naar het overzicht van aanvullende verzekeringen die (geheel of deels) de 25% eigen bijdrage vergoeden die personen van 18 jaar of ouder moeten betalen als zij een hoortoestel aanschaffen.

• Wil je meer achtergrondinformatie lezen over het kiezen van een zorgverzekeraar en/of een audicien? Klik dan vanaf de pagina door naar de 4 afleveringen uit onze digitale nieuwsbrief.
Hopelijk waardeer je onze informatie over het kiezen van een zorgverzekeraar voor 2016 en helpt het je bij je keuze. Neem snel een kijkje op www.hoorwijzer.nl/verzekeraar2016 en/of attendeer anderen op deze webpagina.

Publicatiedatum: 17 december 2015