Door dichten en fotograferen leren berusten in leven met een hoorbeperking

Met regelmaat wordt door de NVVS en haar leden in de media aandacht gevraagd voor hoorproblematiek. In het MEE-magazine van november 2009 vertelt NVVS-lid Janny Buitenhek in het artikel ‘En dan doof…’over de impact van gehoorverlies op haar leven.

In het magazine beschrijft Janny het hele traject; van de eerste momenten waarop het haar opvalt dat ze niet goed hoort tot de hoortesten, het krijgen van een hoortoestel en het oefenen met spraakafzien en gebaren. Het gehoor van Janny ging echter nog verder achteruit. Ook de tinnitus en hyperacusis maakten het haar moeilijk. Ze vond in fotografie en het schrijven van gedichten een manier om het te accepteren, er in te berusten en weer te kunnen genieten. Het artikel is dan ook opgesierd met enkele van haar gedichten en mooie foto’s.

MEE ondersteunt mensen met een beperking en hun netwerk op alle levensgebieden en in alle levensfasen. Meer info op www.mee.nl.

Publicatiedatum: 03 januari 2011