Doe mee met het Ervaar TOS-circuit op 9 juni!

Op zaterdagmiddag 9 juni 2018 organiseren SpraakSaam en FOSS van Stichting Hoormij in samenwerking met Auris weer een Ervaar TOS-circuit. Een unieke kans om zelf te ervaren wat een taalontwikkelingsstoornis (TOS) is. Het circuit wordt gehouden op de Kentalis Dr. J. de Graafschool, Ina Boudierplantsoen 9 in Groningen.

Rob Landa en Hennie Sheilds van het Auris Cursuscentrum in Goes hebben naar aanleiding van het Ervaar Autisme circuit een speciaal circuit ontwikkeld voor ouders en professionals die te maken hebben met kinderen met TOS. Via opdrachten ervaar je op een heel praktische manier hoe het is om TOS te hebben. Jongeren van SpraakSaam hebben het TOS-circuit getest en zijn er onder de indruk van hoe goed dit is ontwikkeld. Zij zijn er van overtuigd dat volwassenen die dit circuit afleggen veel meer begrip krijgen voor TOS en veel betere ondersteuning kunnen bieden. Dit is ook de reden dat SpraakSaam het initiatief heeft genomen om dit circuit ook aan te bieden aan ouders en familieleden.

Ervaringen delen

Het circuit duurt twee uur en bestaat uit tien opdrachten die steeds door koppels van twee worden gedaan. Medewerkers van Auris en jongeren van SpraakSaam zijn deze dag aanwezig voor de begeleiding. Na afloop kun je je ervaringen delen.
Ouders van een kind met TOS en familieleden van 18 jaar en ouder zijn van harte welkom om deel te nemen. Deelname vindt plaats op volgorde van inschrijving, dus wacht niet te lang.

Kosten en inschrijving

De kosten bedragen 5 euro voor leden van de FOSS en SpraakSaam. Niet-leden betalen 10 euro per persoon. Als lid mag je met maximaal vier personen gebruik maken van het ledentarief. Geef je op door een e-mail te sturen naar foss@hetnet.nl, o.v.v. naam en adres, aantal deelnemers (en de namen) en of je wel of geen lid bent.

Meer informatie

Neem voor meer informatie contact op met Arend Verschoor, arend.verschoor@stichtinghoormij.nl of 030-6354009. Na jouw aanmelding ontvang je nadere informatie.
Publicatiedatum: 17 april 2018