"De kwaliteit van leven van slechthorenden en doven verbeteren blijft mijn missie"

Dr. Ingeborg Hochmair stond eind 2013 als CEO van CI-fabrikant MED-EL en winnaar van de Lasker Award behoorlijk in de schijnwerpers. Eigenlijk houdt ze daar niet zo van, maar het is voor een goede zaak, zo legt ze in HOREN Magazine uit.

“Bij MED-EL kwamen veel gebruiksvragen binnen van mensen met een CI. Mensen vragen individuele aandacht. Veel CI-centra en ziekenhuizen kunnen dat niet geven; zij hebben zoveel patiënten dat dat niet te doen is. Wij zagen daarin een kans. Met de Care Centers kunnen wij die individuele gebruiksvragen van dragers van een CI van ons merk wel beantwoorden. In Duitsland zijn er al een aantal open en die lopen goed. De volgende stap was om een Care Center te openen in Nederland.”

En dat werd in oktober gerealiseerd. De betrokken Hochmair wilde daar graag bij zijn. Het verbeteren van de kwaliteit van leven van slechthorenden en doven was al in de jaren zeventig haar missie bij het ontwikkelen van het cochleair implantaat, en is dat vandaag de dag nog steeds. In HOREN Magazine vertelt ze daar meer over: “Als fabrikant moet je horen wat de gebruikers willen. Maar ook mensen die kandidaat zijn voor een CI of een andere hooroplossing moeten deze verhalen horen. Dragers van een CI of ander implantaat kunnen hen goed voorlichten en vanuit hun eigen ervaringen duidelijk maken wat voor een verschil een CI bijvoorbeeld kan betekenen.”

Lees hier het complete interview met dr. Ingeborg Hochmair in HOREN Magazine.

Publicatiedatum: 07 januari 2014