Dag 1 van de Week van het Oorsuizen - Nieuw: online voorlichtingsfilmpjes

Vandaag begint de Week van het Oorsuizen. Op onze speciale actiepagina lees je er alles over en kun je meteen horen hoe tinnitus kan klinken. Bovendien lanceren we vandaag de allereerste voorlichtingsfilmpjes over tinnitus én de unieke #HOEKLINKJIJ polsbandjes

In de nieuwe voorlichtingsfilms vertellen twee ervaringsdeskundigen hoe zij hebben leren omgaan met hun tinnitusklachten. Als jongvolwassen student of als volwassene met een fulltime baan en een gezin. In een talkshow spreken ze met een aantal deskundigen verder naar aanleiding van deze ervaringsverhalen. Zo geven kno-arts Eize Wielinga en klinisch fysicus/audioloog Dyon Scheyen een helder beeld van het medische en zorgtraject dat iemand met tinnitus kan doorlopen. Ook gaan ze in op waar je tegenaan kunt lopen met jouw klachten. Maatschappelijk werker Annet Norde geeft tips en adviezen waar al veel mensen met tinnitus baat bij hebben gehad. De twee ervaringsdeskundigen vertalen dit weer naar hun eigen ervaringen op dit gebied. Bekijk de filmpjes hier. Deze online voorlichting op de website van Stichting Hoormij blijven we steeds uitbreiden, ook met filmpjes over anderen aandoeningen.

Zo klink jij

In ons land hebben ruim 1 miljoen mensen een vorm van tinnitus. Dat aantal neemt de laatste jaren toe, vooral onder jongeren. Mensen die een constante piep, suis of fluit horen, hebben vaak moeite om aan anderen uit te leggen wat ze nu precies horen. Tijdens de Week van het oorsuizen 2018 laten we iedereen met eigen oren horen hoe tinnitus klinkt. Voor meer begrip in de omgeving en om je minder eenzaam te voelen met deze onzichtbare aandoening. Wil je je omgeving duidelijk maken welk geluid jij 24 uur per dag hoort? Of heb je geen tinnitus en wil je weten hoe de zes meest voorkomende tinnitusgeluiden klinken? Klik dan eens op de avatars op onze actiepagina, download het geluid of deel deze met jouw omgeving. Zeker weten dat dit indruk maakt.

Polsbandje: draag jij hem ook?

Maak deze onzichtbare gehooraandoening zichtbaar door het #HoeKlinkJij polsbandje te dragen. Daarmee laat je bovendien mensen met tinnitus zien dat ze er niet alleen voor staan. Bij een eenmalige donatie vanaf vijf euro, sturen we je het polsbandje gratis thuis toe. Samen werken we aan meer begrip voor tinnitus en stimuleren we onderzoek om deze aandoening ooit de wereld uit te krijgen! Alvast bedankt!

Publicatiedatum: 05 februari 2018