Cursus Dagelijkse Gebaren start in Houten

Op 15 mei start in Houten (naast het station) de cursus Dagelijkse gebaren (Nederlands met Gebaren niveau 1). Deze cursus is bedoeld voor iedereen die meer wil weten van gebarentaal. Je leert er hoe je door de dag heen zoveel mogelijk gebaren bij het spreken kunt inzetten. Thema’s als familie, emoties, eten&drinken, in en om het huis en dieren staan centraal. Aan het eind van deze cursus kun je op beginnersniveau Nederlands met Gebaren (NmG) inzetten.

De cursus is bedoeld voor familieleden van mensen die gebaren gebruiken in de dagelijkse communicatie, mensen die zelf slechthorend zijn en gebaren willen leren gebruiken, logopedisten die in zinnen willen leren gebaren in plaats van losse woorden, leerkrachten of pedagogisch medewerkers die in de klas te maken hebben met een kind dat gebaren gebruikt of voor mensen die graag voorlezen met gebaren en in een paar weken tijd meer gebarenvaardigheid willen op doen. De cursus wordt gegeven door  een HBO-gediplomeerde gebarentaaldocent.

Dit leer je:

• ruim 400 gebaren (verschillende thema’s uit het dagelijkse leven)
  • 60 voorbeeldzinnen
  • werkwoorden, vraagwoorden en tijdswoorden.

Publicatiedatum: 22 april 2018