Column van de maand (5): Slechthorende Sint

Op internet zijn diverse leuk geschreven, originele, grappige, herkenbare of ontroerende blogs of columns te vinden over iets dat met horen te maken heeft. De NVVS zet elke maand een blog of column in de schijnwerpers die we zijn tegengekomen op internet en die we u niet willen onthouden. Deze keer: 'Slechthorende Sint'.

Met de hele Zwarte Pieten-discussie nog vers in het geheugen en de stapels speelgoedfolders al op de mat, kan het u niet ontgaan dat het bijna 5 december is. Hoewel Sinterklaas nog steeds vitaal oogt, beginnen ook bij hem de jaren te tellen...met bijbehorende 'kwalen'.

Balancine schrijft erover in een leuke lezerscolumn in de 'treinkrant' Metro:
"...Vorige week heeft zijn hoofdpiet voorzichtig geopperd om misschien eens naar de audicien te gaan voor hoortoestellen. Dan hoeft hij de televisieniet meer zo hard te zetten. Dat wil Sinterklaas niet horen. Hij denkt dat hoortoestellen voor oude mensen zijn. Wat zullen anderen er wel niet van denken als hij hoortoestellen gaat dragen? Ze zijn vast niet mooi bij zijn kostuum waardoor ze wel heel erg opvallen!"

Wat Balancine betreft is slechthorendheid en het dragen van een hoortoestel absoluut niet iets om je voor te schamen. Ook niet als je Sinterklaas bent. Lees hier de complete lezerscolumn in Metro.

Klik hier voor het 'Column van de maand'-archief en neem ook eens een kijkje in ons blogoverzicht voor interessante blogs over diverse 'hoorzaken'.

Publicatiedatum: 15 november 2013