CI-gebruikers gezocht voor onderzoek naar het verstaan van spraak

Onderzoekers op de afdeling KNO van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) werken aan een project met als doel het verstaan van spraak door CI-gebruikers met een gehoortoestel te verbeteren. Hiervoor zoeken zij CI-gebruikers die aan dit onderzoek willen meedoen.

Tijdens het onderzoek wordt de verstaanbaarheid van spraak gemeten. De afspraak duurt ongeveer drie uur. Eerst leggen we uit hoe de test werkt. Daarna krijgt u zinnen te horen met stilte of ruis, en u zegt vervolgens na wat u kunt verstaan.

Wie zoeken we? Voor deelname aan de testgroep zoeken we mensen die:
• een CI hebben (van alle merken en alle processoren)
• een gehoortoestel hebben (andere of hetzelfde oor als de CI, of beide oren)
• tussen 18 en 70 jaar zijn
Goede computervaardigheden zijn niet nodig. Uw bijdrage zal volstrekt anoniem worden verwerkt. Uw reis- en parkeerkosten worden vergoed. U ontvangt daarnaast een vergoeding van € 8 per uur.

We verwachten dat de afspraken zullen plaatsvinden tussen 8 en 12 juni 2015 (week 12) en tussen 20 en 31 juli 2015 (week 30 en 31).

Interesse? Hebt u interesse om deel te nemen aan het experiment? Mail dan uw gegevens naar ons (j.n.clarke@umcg.nl). U ontvangt een bevestiging van uw afspraak. We hopen u binnenkort te mogen verwelkomen. Meer weten of vragen? Wilt u meer weten over het onderzoek stuur dan een mail naar j.n.clarke@umcg.nl.
Publicatiedatum: 04 juni 2015