CI-gebruikers gezocht voor het testen van myCochlear Portaal

OPCI is een van de partners in het SHiEC-project (Supported Hearing in Elderly Citizens, AAL 2013-6-065). Dit project heeft tot doel oudere CI-gebruikers te ondersteunen door het gebruikersgemak van het CI te verhogen. Voor dit project zoeken we CI-gebruikers die de nieuwe myCochlear Portaal willen testen.

In het kader van dit SHiEC-project organiseerden OPCI (waarvan Stichting Hoormij/NVVS deel uitmaakt) en Cochlear een aantal maanden geleden focusgroepbijeenkomsten, waarbij CI-gebruikers in kaart brachten wat zij belangrijk vinden in de CI-revalidatie. Uit deze focusgroepen kwamen heel wat hulpvragen naar voren (oa. voorlichting CI ahv website, applicatie voor oplossen van problemen met CI, ...). Gebaseerd op een aantal van deze hulpvragen werd de myCochlear webportaal ontwikkeld.

Testers gezocht

OPCI is op zoek naar CI-gebruikers die deze website/webportaal willen testen. Wat vindt u van de informatie op de website? Is de website gebruikersvriendelijk, etc?  Om dit zo goed mogelijk te testen nodigen we u graag uit voor een bijeenkomst waarin we meer uitleggen over de myCochlear webportaal. Daarna heeft u de gelegenheid om de website rustig thuis te bekijken. Na een maand zullen we u naar uw ervaring vragen.

Wie zoeken we?
Voor deelname aan de testgroep zoeken we mensen die:
-    een CI hebben van het merk Cochlear
-    60 jaar of ouder zijn
-    thuis toegang tot het internet hebben
-    goede computervaardigheden zijn niet nodig

We nodigen per bijeenkomst een groep van 6 personen uit. Iedere bijeenkomst is er iemand van OPCI en de firma Cochlear aanwezig. Beiden zijn partners binnen het SHiEC-project. De bijeenkomsten duren ongeveer 1,5 uur. Uw bijdrage zal volstrekt anoniem worden verwerkt. OPCI zorgt voor een schrijftolk. Uw reiskosten worden vergoed.

We organiseren de instructiebijeenkomsten rond de myCochlear webportaal op:

21 mei: 13.30 -15.00 uur Rotterdam
21 mei: 19.30 - 21.00 uur Amsterdam
22 mei: 10.00 - 11.30 uur Zwolle
22 mei: 16.00 - 17.30 uur Eindhoven

Interesse?
Heeft u interesse om de myCochlear webportaal te testen en wilt u bij een van de instructiebijeenkomsten aanwezig zijn? Mail dan uw gegevens aan ons door (info@opciweb.nl) en laat ons weten bij welke bijeenkomst u aanwezig wilt zijn. U ontvangt van ons een bevestiging van uw aanmelding. Hierin zullen we exacte tijd en locatie aangeven en nog wat aanvullende vragen stellen. We hopen u op een van de bijeenkomsten te mogen verwelkomen.

Publicatiedatum: 08 april 2015