Chassé Theater Breda organiseert testmiddag nieuw luistersysteem voor slechthorenden

Voor slechthorenden is een theaterbezoek niet altijd vanzelfsprekend. Gelukkig zijn er voor slechthorenden (met of zonder hoortoestel) een aantal hulpmiddelen om toch een voorstelling beter te kunnen volgen (zie bijvoorbeeld Hoorwijzer.nl bij zoek&kies openbare gebouwen met voorzieningen voor slechthorenden). In samenwerking met de afdeling Breda van Stichting Hoormij/NVVS heeft het Chassé Theater in Breda er nu voor gezorgd dat de voorstellingen ook voor slechthorenden toegankelijk zijn.

Het Chassé Theater beschikt nu over een goed luistersysteem voor slechthorenden in alle theaterzalen. Met je eigen hoortoestellen maak je verbinding met dit luistersysteem waardoor het voor jou beter te verstaan is. Samen met Stichting Hoormij / NVVS, afdeling Breda, zijn de mogelijkheden uitgebreid besproken en getest en de conclusie is dat het geluid in het Chassé Theater nu goed is geregeld voor slechthorenden. Zie ook deze flyer die aan slechthorende bezoekers wordt verstrekt.

De reacties van de testers van het nieuw systeem waren unaniem enthousiast. Maar voor de slechthorende bezoekers zelf is het ook prettig om dit even persoonlijk in te stellen en te kunnen testen. Bij het bezoeken van een voorstelling is het vaak te druk in de foyer om dit rustig te kunnen doen. Daarom organiseert het Chassé Theater samen met Stichting Hoormij/NVVS afdeling Breda een speciale testmiddag voor slechthorenden.

Test het zelf!
Kom naar het Chassé Theater om dit nieuwe luistersysteem uit te proberen! Je wordt persoonlijk begeleid door de geluidstechnici van het Chassé Theater, ervaringsdeskundigen van Stichting Hoormij/NVVS en door audiciens. Je kunt vrijblijvend binnenlopen op woensdag 20 januari 2016 van 15.00 tot 18.00 uur in de Rosmalenfoyer van het Chassé Theater, Claudius Prinsenlaan 8,4811 DK Breda.

Wat heb je nodig? Je eigen hoortoestel, extra snoertjes (met een Jack-aansluiting) die erbij horen, de streamer, soloapparatuur, alles wat je uit wil proberen in combinatie met dit nieuwe systeem. Als je slechthorend bent zonder hoortoestellen ben je ook welkom om versterking van het Chassé Theater uit te proberen. Deelnemers aan deze “Luistermarkt” zijn:
• Technische medewerkers van het Chassé-Theater
• Stichting Hoormij/NVVS
• De audicienbedrijven Van Boxtel, Schoonenberg en Beter Horen.
Publicatiedatum: 05 januari 2016