CDA Zoetermeer wil beeldintercoms voor slechthorenden

De Zoetermeerse CDA-fractie wil dat de gemeente beeldintercoms gaat plaatsen in woningen van slechthorenden en doven. Volgens het CDA is er de laatste jaren veel aandacht geweest voor veiligheid en appartementencomplexen in Zoetermeer. Zo kunnen bewoners via de huistelefoon de buitendeur openen na identificatie van de stem. Deze voorziening is er echter niet voor slechthorenden en doven in de vorm van een beeldintercom.

Hier werd onlangs in de raadscommissie aandacht voor gevraagd door een vertegenwoordiger van de doven en slechthorenden in Zoetermeer. De CDA-fractie in Zoetermeer gaat hier op door. “Onze dove inwoners worden al jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd. Hier moet snel een einde aan komen”, aldus CDA-fractievoorzitter Jan-Renger Harwig tegen Dichtbij.nl. “De woningcorporaties verwijzen naar de gemeente. De gemeente geeft vervolgens aan dat hiervoor binnen de WMO geen ruimte is”, aldus een woordvoerder van het CDA die dit een ‘onverkwikkelijke gang van zaken’ vindt. “Het CDA wil hier een einde aan maken en roept het College op nu echt op korte termijn met een oplossing te komen.”

Publicatiedatum: 08 april 2013