Cadeau voor lezers van Hoormij Magazine 3 en veel inspiratie en tips!

Het derde nummer van Hoormij Magazine is uit, met een unieke kortingsactie op batterijen om onze leden en donateurs te bedanken voor hun steun. Wie zich heeft aangemeld voor de Erbij-Specials voor slechthorende kinderen en kinderen met TOS of voor de special over Slechthorend/CI treft bij dit nummer ook dat extraatje aan. Als Stichting Hoormij zijn we er voor iedereen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis van 0-100 jaar. Dit nummer biedt dan ook inhoudelijk een breed palet aan inspirerende verhalen en tips.

Oud-nieuwslezers Eugenie Herlaar vertelt hoe zij op latere leeftijd eerst aan een kant slechthorend raakte en vervolgens aan het andere oor plotsdoof werd. Ze weet zich in het dagelijks leven goed te redden met diverse hoorhulpmiddelen en is nog altijd meer dan actief, onder meer als storyteller en reisleidster.

Ivonne Bressers kreeg op jonge leeftijd te horen dat ze het syndroom van Usher heeft, waardoor zowel haar gehoor als zicht steeds verder afnemen. Haar dochter vertelt hoe het is als je moeder Usher heeft en hoe haar dat leerde om ook door te gaan en niet op te geven. En hoe ze haar moeder dankzij een Cochleair Implantaat (CI) weer zag opbloeien.

Bert Lecomte kreeg op zijn 19e tinnitus. Hij is met De Tuut van Tegenwoordig actief om jongeren te waarschuwen voor de gevaren van oorsuizen.

Daarnaast in dit nummer aandacht voor de Balance Awareness Week, hoorhulpmiddelen, de Informatiedag op 5 november voor kinderen en jongeren die slechthorend zijn of TOS hebben, de nieuwe Keuzehulpen over plotsdoofheid en CI en boventiteling in theaters. Verder brengt het magazine je op de hoogte van de laatste onderzoeken en ontwikkelingen en laten we zien wat Stichting Hoormij allemaal doet voor mensen met een gehooraandoening of TOS.

Ook Hoormij Magazine ontvangen?

Als lid van NVVS, FOSS of SH-Jong ontvang je Hoormij Magazine vier keer per jaar. Wil je ook het magazine ontvangen?
 Word dan lid van NVVS, FOSS of SH Jong! Ga naar www.stichtinghoormij.nl/lid-worden.

Publicatiedatum: 22 september 2016