Brughoektumor komt in de Dikke Van Dale

De NVVS stuitte onlangs op een bericht op forum.fok.nl over Bart Chabot, die constateerde dat het woord brughoektumor niet in het Van Dale-woordenboek is opgenomen. Chabot was volgens het artikel vastberaden daar verandering in te brengen.

Chabot voorziet momenteel de verkiezingsstrijd van zijn commentaar bij RTL. Twee jaar geleden werd ontdekt dat hij een brughoektumor in zijn hoofd heeft. Door bestralingen is deze inmiddels gekrompen.  Het viel hem op dat het woord brughoektumor niet in het woordenboek stond. Volgens forum.fok.nl heeft Chabot dit aangekaart tijdens een optreden waarbij ‘naast-betrokkenen van Van Dale’ aanwezig waren.

En met succes, zo lijkt. Navraag door de NVVS bij Van Dale levert het volgende antwoord op: "De woorden brughoek en brughoektumor zijn toegevoegd aan de geüpdatete digitale versies (online en offline) van de Grote of Dikke Van Dale, die in oktober 2012 zullen verschijnen". Of dat door inmenging van Chabot komt of niet, laat Van Dale in het midden. Ook komt er geen antwoord op de vraag waarom het er eerst niet in stond en nu er wel in komt. Maar de NVVS is in elk geval blij met de toevoeging!

Bart Chabot schreef over zijn brughoektumor-ervaringen het boek Diepere lagen - verslag van een bestraling. Klik hier om dit boek te bestellen in de NVVS-webwinkel.

Publicatiedatum: 04 september 2012