Boekpresentatie 'Mam hoort weer!'

Saskia Boer, vrijwilligster van Stichting Hoormij, schreef het (jeugd)boek 'Mam hoort weer!', dat op 21 februari verschijnt. Het boek gaat over tiener Iris en haar slechthorende moeder Lia, die een cochleair implantaat (CI) krijgt. Het (fictieve) verhaal laat zien wat het betekent voor een tiener om een ouder te hebben met ernstige slechthorendheid.

Iris begrijpt niet waarom haar moeder zeurt als ze iets niet verstaat. Ze heeft toch hoortoestellen? Nou dan! Lia vindt haar handicap wel meevallen, als iedereen maar duidelijk genoeg spreekt. Iris en Lia schrijven allebei in hun dagboeken over dezelfde gebeurtenissen. Kan Iris begrijpen hoe het voor haar moeder is om deze aandoening te hebben? Gaat Lia echt beter horen als ze een cochleair implantaat (CI) krijgt? En wat vindt Iris’ vriendje Steven ervan? Met achtergrondinformatie, uitleg en tips.

Op 21 februari vindt de officiële boekpresentatie plaats in Schunck* glaspaleis in Heerlen. Kijk hier voor meer informatie
Publicatiedatum: 23 januari 2018