Bezoek de gehoorschade expositie bij Corpus

Om kinderen op een leuke en effectieve manier duidelijk te maken dat het gehoor checken echt belangrijk is, heeft VeiligheidNL in samenwerking met het museum de expositie Gehoor geopend in Corpus. De expositie is bedoeld om kinderen bewust te maken van het gehoor. Bovenin het museum, waar je ook door het oor loopt, staan twee grijze booths. Hier kunnen kinderen een gehoortest doen. “Het is een perfecte manier om kinderen duidelijk te maken dat goed horen niet vanzelfsprekend is en om een kind bewust te maken van het horen”, aldus Saskia Kloet van VeiligheidNL. “Op deze manier maken we op een speelse manier kinderen bewust van het eigen geluid.” Een leuk uitje tijdens de vakantieperiode.

Tips

Belangrijke tips voor kinderen zijn om oordoppen met muziekfilter te dragen en de volumebegrenzer van de MP3 speler aan te zetten.

Hoorstichting, onderdeel van VeiligheidNL

Sinds 1 januari 2018 is VeiligheidNL gefuseerd met de Nationale Hoorstichting. VeiligheidNL is een onafhankelijk expertisecentrum met de missie om ongevallen te voorkomen door veilig gedrag te stimuleren. Met de fusie wordt de slagkracht en effectiviteit van de inspanningen voor de preventie van gehoorschade vergroot. Bron: Hoorstichting

Relevante links

Publicatiedatum: 17 juli 2018