Bezoek aan het inloopuur hoorproblemen

Onlangs bracht AD Haagsche Courant een bezoek aan het maandelijkse inloopspreekuur van de NVVS-afdeling Regio Den Haag. Het dagblad plaatste op 6 januari 2014 een leuk verslag van het inloopuur met de informatie en diverse tips die daar worden gegeven.

NVVS-vrijwilligster Marjet Houwink en haar collega’s ontvingen bezoekers en lichtten hen voor over slechthorendheid, overgevoeligheid voor geluid, oorsuizen en de ziekte van Ménière. Ook de verslaggever luisterde aandachtig. Marjet is zelf vanaf haar vijfde doof en aan het andere oor slechthorend. “Ik weet waarover ik praat”, vertelt ze in het AD. “Dat is voor veel mensen die hier komen een geruststellende gedachte.” Het artikel deelt enkele tips die in het inloopuur werden gegeven, bijvoorbeeld over communicatie,  en laat ook het belang van de NVVS-inloopuren zien: ‘Niet alleen de praktijkadviezen bepalen het succes van de inloopuren – het luisterende oor van de NVVS-vrijwilligers zijn tenminste zo belangrijk’.

En zo is het maar net. Kijk voor meer informatie over de inloopuren van de diverse afdelingen op www.nvvs.nl/hooragenda, de verschillende afdelingspagina’s en elke twee maanden in HOREN Magazine. De NVVS-vrijwilligers staan voor u klaar!

Publicatiedatum: 15 januari 2014