Bekijk gratis online colleges over evenwicht

Op de website Universiteit van Nederland geven de beste wetenschappers van Nederland gratis college op internet. Van Herman Kingma professor hoogleraar Klinische vestibulologie, verbonden aan de Universiteit van Maastricht zijn hier online een aantal interessante filmpjes te vinden over evenwicht. Zoals ‘Waarom verpest het evenwichtsorgaan de levens van miljoenen mensen?’

Ons evenwichtsorgaan is een hartstikke mooi en vooral ook erg nuttig orgaan: zonder evenwichtsorgaan zouden we niet eens kunnen lopen zonder om te vallen. Onverklaarbare duizelingen, aanvallen van misselijkheid en niet meer op je benen kunnen staan. Allemaal klachten die te maken kunnen hebben met een defect aan één van je evenwichtsorganen. Eén op de vijf mensen krijgt hier in zijn leven mee te maken. Prof. dr. Herman Kingma laat in dit college zien hoe problemen aan je evenwichtsorgaan je gezondheid behoorlijk kunnen verstieren. Bekijk hier het college.

Balance Awareness Week 2018

Dit jaar is het van 11-17 september weer Balance Awareness Week (BAW). Ook als Stichting Hoormij besteden we deze week extra aandacht aan evenwichtsproblemen, zoals die bijvoorbeeld voor kunnen komen bij mensen die de ziekte van Ménière of een brughoektumor hebben. Tijdens de BAW vind je de hele week op onze site extra informatie, tips en artikelen over (draai)duizeligheid en hoe daar mee om te gaan. Ook nummer 3 van Hoormij magazine staat in het teken van evenwicht. Lees hier een terugblik op de BAW 2017.

Publicatiedatum: 02 mei 2018