“Als ik van mijn slechthorendheid geen probleem maak, waarom zou een ander dat dan wel doen?”

In het nieuws zie je veelvuldig sombere berichten over jongeren op de arbeidsmarkt. Er is veel werkloosheid en vooral voor starters is het een lastige markt om een baan te vinden. Wat nu als je naast jong en werkzoekend ook nog slechthorend bent? Is het dan nog lastiger om aan die droombaan te komen of speelt het hoorprobleem daarbij geen rol? Drie jonge slechthorenden gaan in HOREN Magazine met elkaar in gesprek over deze vraag en over andere zaken die samenhangen met slechthorendheid en werk.

De jongeren vertellen in HOREN Magazine over hun eigen ervaringen met het accepteren van hun slechthorendheid en hoe ze met hun gehoorbeperking omgaan op werkgebied. Zorg dat het niet draait om je slechthorendheid, maar om je kwaliteiten, vinden ze alle drie. Maar dat is misschien voor sommige slechthorende jongeren makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom geven de drie jongeren vanuit hun eigen ervaringen ook praktische tips, zoals bewust letten op je energielevel. “Maar uitgaan van je eigen kracht is de belangrijkste tip!”, zeggen ze bijna in koor.

NVVS-leden kunnen hier het complete artikel over slechthorendheid en werk lezen. Nog geen lid? Klik hier en profiteer van een mooie aanbieding.

Ben je jong en slechthorend en wil je meer weten over slechthorendheid en werk of kun je zelf wel wat ondersteuning gebruiken in de zoektocht naar werk? Neem dan eens een kijkje bij Grow2work, een project van de gezamenlijke belangenorganisaties voor doven en slechthorenden.

Publicatiedatum: 21 oktober 2013