Al meer dan 1000 geïnteresseerden volgen de NVVS op Twitter

Het NVVS Twitteraccount @NVVS_ verwelkomde afgelopen maand de 1000ste volger. Wat fijn dat we via deze weg al zoveel mensen met een hoorprobleem, professionals en andere geïnteresseerden van informatie kunnen voorzien! En we zijn natuurlijk ook erg blij met de vragen en reacties die we weer terugkrijgen. Daarom zetten we onze 1000ste volger @meiike1 graag in het zonnetje.

Achter het account @meiike1 zit Meike van Genugten. Zij ontving onlangs een leuk NVVS-pakket als presentje. Deze mijlpaal willen we immers niet zomaar voorbij laten gaan. Meike werkt bij Kentalis en komt daar ook regelmatig mensen tegen die doof/slechthorend zijn. En ze is bestuurslid van SpraakSaam. Dat is een lotgenotengroep voor en door jongeren met TOS ( taalontwikkelingsstoornis). Als je TOS hebt, houdt dat in dat je hersenen moeite hebben met het verwerken en uiten van taal. Zie ook www.ikenkentalis.nl en www.spraaksaam.com.
Meike: “Het is de bedoeling dat wij straks als SpraakSaam meer gaan samenwerken met Foss, SH-Jong en de andere belangenorganisaties voor doven en slechthorenden. Zoals de NVVS! Daarom volg ik jullie ook. Doof/slechthorend en TOS zijn wel twee verschillende dingen, maar we hebben wel allebei dezelfde doelen, zoals zorgen voor meer (h)erkenning. Ook hebben beide doelgroepen moeite met communiceren. Ik vind het belangrijk dat we elkaar meer helpen en samenwerken. Dat kan ook goed via social media!”

Waarom twittert de NVVS?
De NVVS vindt het belangrijk ook via de moderne communicatiemiddelen zoals Twitter en Facebook mensen van informatie over hooraandoeningen te voorzien. Daarnaast is het een manier om in contact te komen met een wat jongere achterban en om te kijken wat er leeft bij mensen met een hoorprobleem en waar we eventueel als belangenorganisatie op in moeten springen.

De Twitteraccount @NVVS_  (en ook de overige accounts van de NVVS: @CI_nl, @tinnitus_nl, @hyperacusis_nl, @brughoek_nl, @meniere_nl en @slechthorend_nl) worden door veel verschillende mensen en instanties gevolgd. Ook op Facebook (www.facebook.com/nvvs.nl) hebben we al ruim 400 volgers.
Wij plaatsen op deze kanalen linkjes naar berichten op de NVVS-site, brengen interessante tv-uitzendingen of nieuwtjes onder de aandacht en laten weten wanneer de NVVS weer lotgenoten- en informatiebijeenkomsten organiseert. Ook proberen we via Twitter en Facebook vragen van andere twitteraars over diverse hooraandoeningen te beantwoorden en vragen we onze volgers ook regelmatig om hun mening of ervaringen rond een bepaald onderwerp. Vorig jaar was er zelfs een mogelijkheid om tijdens een informatiebijeenkomst over tinnitus via Twitter en Facebook vragen te stellen aan de sprekers, die ter plekke werden beantwoord naar zowel de toehoorders in de zaal als de volgers via social media.

Volgt u ons al?
We hopen dat nog meer geïnteresseerden de NVVS weten te vinden op social media en we zo meer mensen van informatie kunnen voorzien. Wat wilt u weten over slechthorendheid en andere hoorproblemen? Volg @NVVS_ voor nieuws en tips!

Publicatiedatum: 28 februari 2014