Al 10.000 ondertekenaars van 'Ik hoor je niet'-petitie!

De petitie ‘Ik hoor je niet!’ van Stichting Hoormij is inmiddels meer dan 10.000 keer ondertekend. Samen met de regionale dagbladen van Holland Media Combinatie vraagt Stichting Hoormij met de publieksactie aandacht voor de vaak slechte hoorbaarheid van gesproken woord op radio en televisie.

Eén op de drie ondertekenaars geeft in commentaar op hun handtekening aan zich vreselijk te storen aan onnodige en te harde achtergrondgeluiden. Vaak zijn uitzendingen daardoor slecht of helemaal niet te volgen. Veel mensen geven aan de televisie of radio dan maar uit te zetten.

Ondertekenaars van de petitie schrijven dikwijls niet te begrijpen waarom programmamakers niet meer rekening houden met de goede verstaanbaarheid van stemmen. Gehoopt wordt dat de vele duizenden steunbetuigingen de programmamakers ertoe aanzet meer te letten op de verstaanbaarheid van gesproken woord.

De handtekeningenactie ‘Ik hoor je niet!’ (www.petitie-ikhoorjeniet.nl) loopt tot en met 31 maart. Daarna worden de handtekeningen aangeboden aan de voorzitters van de publieke en commerciële omroep.

Publicatiedatum: 15 maart 2016