Aandacht voor slechthorendheid, tinnitus, CI en brughoektumor in Elsevier-bijlage Oren en Ogen, met voorwoord Stichting Hoormij

Bij het opinieblad Elsevier is onlangs een speciale bijlage over Oren en Ogen verspreid, gemaakt door Pulse Media Group. Naast diverse oogaandoeningen, wordt er onder andere dieper ingegaan op gehoorverlies en wat een cochleair implantaat daarbij kan betekenen. Ook gaat het over stress door het gehoorverlies en over handige hulpmiddelen op het werk. Het omgaan met gehoorverlies (bijvoorbeeld als gevolg van een brughoektumor) of andere aandoeningen zoals tinnitus, is vaak moeilijk, zo blijkt ook uit de verhalen in de bijlage. GGMD kan daarbij ondersteunen, zo is te lezen in Oren en Ogen.

Stichting Hoormij vindt het goede zaak dat met zo’n bijlage weer meer mensen geïnformeerd worden over de diverse gehooraandoeningen en leverde een bijdrage in het voorwoord. “Goede uitleg, goede voorlichting over slechthorendheid en tinnitus is zowel voor de betreffende persoon zelf als voor diens omgeving hartstikke belangrijk om er goed mee om te kunnen gaan”, zegt Stichting Hoormij-directeur Joop Beelen. “Daarom werken we graag mee aan dit soort publiciteit.”
De bijlage is ook hier online te lezen.
Publicatiedatum: 19 december 2015