50ste huiskamerbijeenkomst CI!

Op 12 december vindt de vijftigste huiskamerbijeenkomst plaats van OPCI, de belangenbehartiger voor (aanstaande) CI-gebruikers, waar Stichting Hoormij mee verbonden is. Een geweldige prestatie van vrijwilligers Henk van Rees en Hennie Epping van OPCI, die door het hele land informele en gezellige huiskamerbijeenkomsten organiseren.

Tijdens een huiskamerbijeenkomst komen maximaal zes tot zeven belangstellenden samen in de huiskamer van één van de deelnemende gastadressen. Onder het genot van een kopje koffie of thee is er alle ruimte om vragen te stellen, CI- ervaringen te delen en informatie te verzamelen. OPCI geeft nadrukkelijk geen keuze-advies, daarvoor kun je terecht bij je CI-team of ga op zoek naar ervaringen en informatie op de websites van de leveranciers.

Wat gebeurt er tijdens een huiskamerbijeenkomst?

Ingrid Wanders, vrijwilliger bij OPCI, heeft in november zo'n huiskamerbijeenkomst thuis gehad. Ze vertelt over haar ervaring: “De schrijftolk zorgt ervoor dat iedereen via kleine schermpjes over de tafel verdeeld de tolk-tekst van dichtbij kan lezen.
Vragen zijn welkom en ervaringen ook. Eén mevrouw wordt binnenkort geopereerd en wil graag de ervaringen van de andere gebruikers horen. Ik zie weer helemaal voor me hoe ik erbij zat voordat ik mijn CI kreeg. Op de punt van de stoel, ingespannen luisterend met restgehoor, ogen en alle zintuigen op scherp. Ze is opgelucht als ze hoort dat we geen pijn hadden na de operatie, de één alleen een dag kotsmisselijk was, een ander wat duizelig en nog weer iemand een tijdelijke piep had. Maar ondanks deze tijdelijke ongemakken wil niemand zijn CI meer missen; het geeft je zo veel meer zekerheid en nieuwe mogelijkheden. Ik wil zelf wat weten over telefoneren, de resultaten bij de aanwezigen zijn wisselend, drie kunnen/durven goed te telefoneren. Ik ga binnenkort zo;n teelfoon proberenbij het audiologisch centrum, zou mooi zijn als het lukt!”

Huiskamerbijeenkomst bijwonen?

Wil je een huiskamerbijeenkomst bijwonen? Hieronder staan de data en locaties voor de eerste helft van 20-18. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar henk.vanrees@opciweb.nl. Na aanmelding ontvang je een bevestiging van de inschrijving, het adres en een routebeschrijving.

Bijeenkomsten eerste helft 2018

• 23 januari Zeist