Commissie Slechthorendheid - Werkgroep Voorlichting

De Werkgroep Voorlichting richt zich op het geven van voorlichting over slechthorendheid in het algemeen en over specifieke aspecten ervan.

Activiteiten:
•    organisatie van informatiebijeenkomsten over slechthorendheid in het algemeen
Tijdens deze presentatie komen onderwerpen aan de orde als het stappenplan bij de aanschaf van een hoortoestel en de verschillende soorten hoorhulpmiddelen. Bovendien geven de ervaringsdeskundigen handige tips voor slechthorenden en hun omgeving, zodat deze beter kunnen participeren in de samenleving. De presentatie wordt op de doelgroep afgestemd.
•    voorlichting aan ouderenbonden, Zonnebloemverenigingen, EHBO, Rode Kruis, gehandicaptenplatforms, etc. Er wordt samengewerkt met de Unie KBO in de campagne ‘Wat zegt u?’ en met KBO Brabant door het geven van voorlichting aan afdelingen
•    voorlichting aan personeel en bewoners van zorginstellingen
•    informatiebijeenkomsten over hoorhulpmiddelen in samenwerking met de GGMD
•    informatiebijeenkomsten over Spraakafzien (liplezen) en Gebaren in samenwerking met GGMD
•    verzorging van gastlessen op mbo- en hbo-instellingen, zodat aankomend verzorgend en verplegend personeel leert hoe ze met slechthorende mensen om moet gaan

Heeft u vragen? Interesse in een informatiebijeenkomst?
De Werkgroep Voorlichting is bereikbaar via onderstaand formulier.

Stel een vraag Vul hier uw gegevens in. Gebruikt u geen telefoon, vul dan in het betreffende vak 011-11223344 in. Bij voorbaat dank!
Versturen
Naar de pagina van de Commissie Slechthorendheid