Ervaringen delen én zelf tot nieuwe inzichten komen?

Bent je slechthorend en heb je een CI? Of heb je een hoorbeperking en werk je bij je werkgever op een flexplek? Dan zijn we op zoek naar jouw tips en ervaringen! Dit zijn slechts enkele voorbeelden van ervaringssessies die Stichting Hoormij organiseert over de verschillende hooraandoeningen en vele thema's. Rechts hiernaast kan je bekijken welke sessies er binnenkort plaatsvinden en je daarvoor opgeven via de link.

Project Ervaringskennis
Stichting Hoormij heeft  met het Project Ervaringskennis al een flinke hoeveelheid ervaringen en tips verzameld over vele onderwerpen. Deze verzamelde ervaringskennis wordt door ons vastgelegd en verspreid via onze kersverse nieuwe website www.ervaringrijk.nl. Hier kunnen mensen dus vele ervaringen en tips over het dagelijkse leven met een gehooraandoening vinden. Maar mensen kunnen er ook hun ervaringsverhalen en tips achterlaten.

Het doel hiervan is dat anderen met deze tips en ervaringen geholpen kunnen worden. Deelnemers aan de sessies zijn hier erg enthousiast over. Hoewel zij in de eerste plaats dus ervaringen en tips komen "brengen", gaan de deelnemers zelf ook vaak met nieuwe inzichten en ideeën naar huis en is er veel onderlinge herkenning en erkenning tijdens de sessies.

Heb je bruikbare ervaringskennis of tips over een van de thema's ? Dan nodigen wij je van harte uit om deel te nemen aan een ervaringssessie.

Wat kan ik van een sessie verwachten?
Tijdens een ervaringskennissessie vertellen mensen in een kleine groep (maximaal 8 deelnemers) hun ervaringsverhalen, tips en trucs over een bepaald thema, met als doel om anderen met een gehoorbeperking verder te helpen. De sessies vinden plaats onder professionele begeleiding.

De bijeenkomsten vinden doorgaans plaats bij Stichting Hoormij in Houten (klik hier voor de routebeschrijving).

• De reiskosten worden vergoed (0,19 cent per kilometer of treinticket NS 2e klasse). Stichting Hoormij zorgt voor een schrijftolk en ringleiding.
  • Opvallend is dat de bijeenkomsten voor de deelnemers zelf ook veel blijkt op te leveren. Veel mensen gaven aan "dat er een wereld voor hen openging"  want er is veel onderlinge (h)erkenning tijdens het delen van ervaringen en tips
  • Je helpt met je specifieke ervaringen en tips weer anderen, zij kunnen straks op de verzamelde informatie terugvallen en er hun voordeel mee doen.

Doe mee!
Wil je meedoen en binnenkort naar Stichting Hoormij in Houten komen? Laat het ons weten! Voor meer informatie stuur je een mail naar ervaringrijk.algemeen@nvvs.nl.

Klik hier voor meer informatie over het project Ervaringskennis.