Afdeling Tilburg

De afdeling Tilburg is een vereniging van en voor mensen met hoorproblemen die wonen in de regio Tilburg. De volgende plaatsen vallen onder deze afdeling: Alphen, Berkel-Enschot, Biest Houtakker, Biezenmortel, Diessen, Drunen, Elshout, Esbeek, Goirle, Haaren, Hilvarenbeek, Lage Mierde, Hooge Mierde, Hulsel, Kaatsheuvel, Loon op Zand, De Moer, Moergestel, Oisterwijk, Oostel-, Westel-, en Middelbeers, Riel, Sprang-Capelle, Tilburg, Udenhout, Waalwijk, Waspik.
De bestuurs- en kaderleden van de afdeling zijn allen vrijwilligers. De afdeling is opgericht in 1983.

Informatie en lotgenotencontact

Afdeling Tilburg organiseert regelmatig voorlichtingsochtenden, lotgenotencontacten Tinnitus / Ménière en themabijeenkomsten.

Oefengroepen

Daarnaast hebben wij een oefengroep spraakafzien (liplezen).

Ringleidingen

Onze ringleidingkeurder/-adviseur zet zich in om installaties te keuren en indien nodig advies te geven over ringleiding-, infrarood-, of fm-installaties.
De afdeling heeft een mobiele ringleiding die gehuurd kan worden. Voor informatie en kosten tilburg@stichtinghoormij.nl.

Afdelingsblad

Twee maal per jaar, in januari en augustus, sturen wij aan al onze leden de Info, waarin onze activiteiten en ander regionaal nieuws worden vermeld.

Ledenvergaderingen

Eén maal per jaar is er in onze afdeling een ledenvergadering, waarin ons beleid wordt besproken en wordt teruggekeken naar het afgelopen jaar. Elke slechthorende kan deze vergadering goed volgen dankzij het gebruik van een ringleiding en/of een schrijftolk.

Lidmaatschap, donaties en giften

Je kan je aanmelden als lid van de landelijke NVVS (onderdeel van Stichting Hoormij). Bij de inschrijving word je ook automatisch lid van de afdeling waaronder je postcode valt. Een deel van de contributie komt aan de afdeling ten goede. Wanneer je een hoger bedrag overmaakt, komt de extra donatie ten goede aan de afdeling, tenzij je aangeeft dit aan de landelijke NVVS te willen doneren.

Schenkingen, legaten of nalatenschappen zijn uiteraard van harte welkom bij onze afdeling.

Zakelijke gegevens

De afdeling Tilburg is een zelfstandige vereniging (rechtspersoon) en als zodanig ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, maar tevens een afdeling van de landelijke Nederlandse Vereniging voor Slechthorenden (NVVS).
Het nummer van de girorekening is 592572870 t.n.v. NVVS afdeling Tilburg e.o in Tilburg. De afdeling is door de fiscus erkend als ANBI: algemeen nut beogende instelling.