Ervaringen van anderen met slechthorendheid

Als je andere slechthorenden wilt ontmoeten, dan ben je bij Stichting Hoormij op de goede plek.

Het forum

Vergoedingen, hoortoestelgebruik, werk en slechthorendheid: dit zijn zomaar een aantal thema’s waarover op het online forum van Stichting Hoormij wordt gesproken. Meld je aan en praat (anoniem) mee over actuele thema’s, persoonlijke kwesties en praktische zaken. Waar de hulp van de professionals in de hoorzorg stopt, geven leden van Stichting Hoormij en ervaringsdeskundigen op dit veelbezochte forum elkaar steun en advies.

Social media

Via onze nieuwsbrief houdt Stichting Hoormij je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op hoorgebied en van de bijeenkomsten waar je andere slechthorenden ontmoet. Dat kan ook via onze online communities op Twitter, Facebook en YouTube.

Themabijeenkomsten

Stichting Hoormij organiseert door het hele land maandelijks themabijeenkomsten over slechthorendheid en andere hoorproblemen. Bekijk de agenda voor data, locatie en tijdstip van de bijeenkomsten waar je lotgenoten ontmoet.

Ervaringrijk.nl

Je staat niet alleen met je gehooraandoening. Alleen al in Nederland zijn er vele duizenden lotgenoten. Het kan helpen om hun ervaringen te lezen en om jouw eigen ervaringen te delen. Dit kan via Ervaringrijk.nl. Neem eens een kijkje in deze database vol verhalen en tips.
Ervaringrijk.nl is een onderdeel van het project Ervaringskennis. Met dit project legt Stichting Hoormij tips van mensen met een hooraandoening op een systematische wijze vast. Heb je bruikbare tips die je graag beschikbaar wilt stellen voor lotgenoten? Laat ze ons weten of kom naar een van onze groepsbijeenkomsten! Lees hier meer over het project en bekijk de actuele sessies.

Cursus en training

Lijkt het je handig om liplezen (spraakafzien) te oefenen? Stichting Hoormij organiseert diverse trainingen en cursussen, waaronder spraakafzien. Tijdens deze cursussen leer je nieuwe dingen en kun je contact leggen met medecursisten, meestal ook slechthorend. Een overzicht van onze trainingen en cursussen vind je in de agenda of op de pagina's van een afdeling van de NVVS (onderdeel van Stichting Hoormij) bij jou in de buurt. Ook kun je contact opnemen met de Werkgroep Spraakafzien en Gebaren die zich bezighoudt met spraakafzien (liplezen) en Nederlands met ondersteunende Gebaren (NmG).

Ouders van slechthorende kinderen

Stichting Hoormij biedt ouders van slechthorende kinderen de gelegenheid om hun ervaringen uit te wisselen. Dat kan o.a. op de landelijke informatie- en contactdag voor ouders en jongeren op de eerste zaterdag in november (zie In actie voor meer informatie) en via het forum van Stichting Hoormij.

Ga naar het Stichting Hoormij-forum
Voorlichting via de HOORagenda
Meer lezenLees hier de ervaring van een slechthorende jong-volwassene.