Vrijwilliger worden bij Stichting Hoormij

Vrijwilligers zijn voor Stichting Hoormij van onschatbare waarde en dat is niet voor niets: de ervaringskennis en betrokkenheid die onze vrijwilligers meedragen, geeft dé bijzondere meerwaarde aan alles wat onze organisatie te bieden heeft.  We zijn constant op zoek naar mensen die zich vrijwillig willen inzetten voor mensen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis.

Stichting Hoormij heeft jou nodig!

Bij Stichting Hoormij is altijd wat te doen. In commissies of in afdelingen. Vanwege de grote diversiteit aan werkzaamheden is er zeer waarschijnlijk ook een vrijwilligersfunctie die past bij jouw kennis, ervaring en vaardigheden. Functies waar je aan kunt denken zijn o.a.: redacteur voor een afdelingsnieuwsbrief, voorzitter van een commissie of afdeling, notulist, voorlichter, dagvoorzitter bij bijeenkomsten, keurder, penningmeester, organisator lotgenotencontact, oefengroepleider spraakafzien, deelnemer ervaringskennisproject. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden! Wanneer je graag vrijwilliger wilt worden, dan bespreken we deze mogelijkheden.

Voordelen van vrijwilligerswerk

• Je krijgt waardering voor het werk en het geeft voldoening
  • Je maakt onderdeel uit van een team van mensen die precies weten wat je doormaakt en daarom ook rekening houden met jouw situatie
  • Je ervaart de gezelligheid van persoonlijk contact met andere vrijwilligers
  • Stichting Hoormij faciliteert voorzieningen (ringleidingen, schrijftolken, microfoons etc.) zodat jij jouw werkzaamheden goed kunt uitvoeren
  • Je kunt jezelf ontwikkelen en ontplooien, met name door trainingen en activiteiten
  • Je kunt met je eigen aandoening andere mensen helpen en klaarstaan voor de medemens met dezelfde problemen
  • Lotgenotencontact
  • De tijd die je wilt besteden aan je vrijwilligerswerk kun je in overleg met ons vaststellen
  • Je krijgt de mogelijkheid om het werkelijke verhaal te vertellen, in de regel toch anders dan het geschetste beeld van reclames
  • Je ontvangt ca. 8 keer per jaar de vrijwilligersnieuwsbrief HOORzaken.

Stappenplan aanmelding

1. Je vult het inschrijfformulier vrijwilliger in en stuurt deze naar jeanette.noordhof@stichtinghoormij.nl.
  2. Je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met de vrijwilligersondersteuner in Houten. Tijdens dit gesprek worden jouw wensen en die van Stichting Hoormij besproken.
  3. Vervolgens maak je kennis met een lid van de betreffende afdeling of commissie waarin je bent geïnteresseerd en/of waar een vacature is.
  4. Heb je samen met de afdeling of commissie besloten door te gaan, dan neem je deel aan de introductiedag ‘Stichting Hoormij is groter dan je denkt’. Deze dag wordt één keer per jaar georganiseerd.
  5. Na een inwerkperiode bij de desbetreffende commissie of afdeling, zullen beide partijen hun instemming verlenen.

Vrijwilligersvacaturebank

In de vrijwilligersvacaturebank staan de openstaande vacatures van dit moment. Daarin tref je diverse openstaande functies met een daarbij passende taakomschrijving. Bij de verdeling van het vrijwilligerswerk wordt rekening gehouden met enerzijds de kwaliteiten, ervaringen, wensen en beperkingen van de vrijwilliger en anderzijds met de wensen en de behoeften  van de Stichting Hoormij.

Heb je geen vacature gevonden die bij je past? Vul dan toch het inschrijfformulier vrijwilliger in, of neem gerust contact op met de vrijwilligersondersteuner Jeanette Noordhof jeanette.noordhof@stichtinghoormij.nl.