"Stichting Hoormij is de belangenbehartiger voor iedereen met een gehooraandoening of taalontwikkelingsstoornis"
Lid worden?Doe het nu!
Vrijwilliger worden?Meld je nu aan!
Meer weten over onze projecten?Lees hier meer!

Wie is Stichting Hoormij?

Iedereen heeft het recht om mee te doen in de maatschappij. Een gehooraandoening of een taalontwikkelingsstoornis kan het lastig maken om mee te draaien in de maatschappij. Stichting Hoormij (waarin NVVS, FOSS en SH-Jong een federatie vormen) weet uit ervaring hoe dat is en streeft naar erkenning en begrip van partners, familie, ouders, vrienden, werkgevers en andere betrokkenen.

Wij horen jou. Stichting Hoormij geeft je ook handvatten om jezelf te laten horen en het beste uit jezelf te halen. Op je werk, op school, thuis, op de sportclub.

Stichting Hoormij in actie
Checklist ondersteuning cluster 2

Op basis van ervaringen van ouders en jongeren is door Stichting Hoormij en FODOK een checklist gemaakt over de kwaliteit van de ondersteuning van cluster 2.De checklist is vooral ook bedoeld voor ambulante begeleiders van cluster 2 die leerlingen in het regulier onderwijs begeleiden. Ouders en jongeren kunnen met deze checklist bepalen of de ondersteuning adequaat is of nog verbeterd moet worden. Download hier de checklist.

Afschaffing eigen bijdrage kids

Hoortoestellen voor kinderen moeten volledig worden vergoed, vinden de patiëntenverenigingen voor doven, slechthorenden en kinderen met een TOS. De minister heeft op 18 juni 2015 de Vaste Commissie VWS beloofd dit per 1 januari 2016 te regelen. Stichting Hoormij heeft lange tijd aangedrongen op deze maatregel en is dan ook zeer blij met de toezegging van de minister. Lees hier meer over de regeling en ons pleidooi.