Ervaringen uitwisselen over CI

Als je andere mensen met een CI wilt ontmoeten, dan ben je bij Stichting Hoormij op de goede plek.

Praat mee over een Cochleair Implantaat

Oefenen met een CI, nieuwe ontwikkelingen en de voordelen van een CI: dit zijn zomaar een aantal thema’s waarover op het OPCI forum over CI wordt gesproken. Meld je aan en praat (anoniem) mee over actuele thema’s, persoonlijke kwesties en praktische zaken. Waar de hulp van de professionals in de hoorzorg stopt, geven NVVS-leden en ervaringsdeskundigen op dit veelbezochte forum elkaar steun en advies.

Social media

Via onze nieuwsbrief houdt Stichting Hoormij je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op hoorgebied en van de bijeenkomsten waar je andere mensen met een brughoektumor ontmoet. Dat kan ook via onze online communities op Twitter, Facebook en YouTube.

Themabijeenkomsten

Bezoek ook eens een HOORagenda-voorlichtingsavond van Stichting Hoormij over CI: daar ontmoet je vele anderen die een cochleair implantaat hebben.  Kijk in de agenda of er binnenkort een bijeenkomst staat gepland.

Ervaringrijk.nl

Je staat niet alleen met je gehooraandoening. Alleen al in Nederland zijn er vele duizenden lotgenoten. Het kan helpen om hun ervaringen te lezen en om jouw eigen ervaringen te delen. Dit kan via Ervaringrijk.nl. Neem eens een kijkje in deze database vol verhalen en tips.
Ervaringrijk.nl is een onderdeel van het project Ervaringskennis. Met dit project legt Stichting Hoormij tips van mensen met een hooraandoening op een systematische wijze vast. Heb je bruikbare tips die je graag beschikbaar wilt stellen voor lotgenoten? Laat ze ons weten of kom naar een van onze groepsbijeenkomsten! Lees hier meer over het project en bekijk de actuele sessies.

Meer lezen
  • Kijk uit met operatietechnieken en bestralingsvormen, die kunnen een risico op beschadiging van je implantaat vormen. Lees meer over de ins en outs
  • Kirsten Reith (21) is jong, gedreven, heel ambitieus en leeft vanaf haar vijfde met een CI. Kirsten Reith is eerstejaars student lifestyle interior design en heeft een succesvolle webwinkel vol tassen en accessoires. Een interview met een doorzetter.
  • 'Opeens kon ik mijn kinderen weer horen!'. Stichting Hoormij-commissielid José Verheul vertelt in een interview over haar leven met een CI.
  • Lees nóg een interview met José Verheul in Plus Magazine.
  • Anja Korten kreeg een hersenvliesontsteking en werd vrijwelvolledig doof. Dankzij een Cochleair Impantaat (CI) kan ze weer genieten vanhet leven. ‘Mijn zelfvertrouwen is enorm gegroeid.’ Lees hier haar verhaal.
Kinderen met een CI