Ervaringen uitwisselen

Ervaringen van anderen kunnen je inspireren en leren om verder te gaan. Je hoeft het ‘tinnituswiel’ niet alleen uit te vinden.

Opluchting

Zo'n 1 miljoen Nederlanders hebben een vorm van tinnitus. Wellicht zitten zij met dezelfde vragen als jij. Handige tips en eyeopeners kun je dus met deze mensen delen. Contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten, geeft vanzelfsprekend begrip en erkenning en lucht op.

Als je ervaringen van anderen wilt leren kennen en wilt spiegelen aan je eigen ervaringen, dan kun je verschillende dingen doen:

Begrip

Omdat tinnitus niet zichtbaar is, is het soms lastig om aan anderen uit te leggen wat uw tinnitus is. Het laten luisteren van onze tinnitus-cd aan je partner, collega’s, vrienden en familie kan leiden tot meer begrip voor jouw situatie.

Forum

Wil je liever een digitaal contact onderhouden met andere mensen met tinnitus? Misschien is ons forum dan iets voor jou. Op het tinnitusforum kun je vragen stellen en anderen helpen met jouw tips en adviezen.

Ervaringrijk.nl

Je staat niet alleen met je gehooraandoening. Alleen al in Nederland zijn er vele duizenden lotgenoten. Het kan helpen om hun ervaringen te lezen en om jouw eigen ervaringen te delen. Dit kan via Ervaringrijk.nl. Neem eens een kijkje in deze database vol verhalen en tips.
Ervaringrijk.nl is een onderdeel van het project Ervaringskennis. Met dit project legt Stichting Hoormij tips van mensen met een hooraandoening op een systematische wijze vast. Heb je bruikbare tips die je graag beschikbaar wilt stellen voor lotgenoten? Laat ze ons weten of kom naar een van onze groepsbijeenkomsten! Lees hier meer over het project en bekijk de actuele sessies.

Social media

Wil je meer weten over tinnitus of in aanraking komen met andere mensen met oorsuizen? Dan kun je terecht bij de diverse social media van Stichting Hoormij. Klik hier voor meer informatie en nieuws over tinnitus via Twitter, Facebook en YouTube

Vind jouw lotgenoten bij Stichting Hoormij!

Wie hoort die herrie nog meer?
Meer lezen
  • Lees het verhaal van Ingrid Nijskens alias ‘de slapende vrouw
  • Waarom ondervindt de een meer hinder van oorsuizen dan de ander? En hoe kun je de hinder zelf beïnvloeden? Psychologe Rilana Cima zoekt sinds 2007 hetantwoord op deze vragen
  • De ervaringen van lezers van HOREN magazine met oorsuizen op een rij
  • Film Ongehoord HARD doorbreekt taboe gehoorschade onder musici. De film schetst een indringend beeld van de veelal verborgen gehoorproblematiek in de muziekwereld. De film kwam tot stand met medefinanciering van de NVVS-afdeling Rotterdam. Je kunt hier het artikel downloaden uit HOREN magazine nr. 1, 2012.