Ervaringen uitwisselen over hyperacusis

Als je andere mensen ontmoeten die overgevoelig zijn voor geluid? Dan ben je bij Stichting Hoormij op de goede plek.

Praat mee over overgevoeligheid voor geluid

Behandelingen voor hyperacusis, therapie, ervaringen met huis- en kno-artsen!: dit zijn zomaar een aantal thema’s waarover op het hyperacusisforum, wat tevens het tinnitusforum is, wordt gesproken. Meld je aan en wissel (anoniem) ervaringen uit met lotgenoten over actuele thema’s, persoonlijke kwesties en praktische zaken. Waar de hulp van de professionals in de hoorzorg stopt, geven leden van Stichting Hoormij en diverse ervaringsdeskundigen op dit veelbezochte forum elkaar steun en advies.

Social media

Via onze digitale nieuwsbrief houdt Stichting Hoormij je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen op hoorgebied en van de bijeenkomsten waar je andere mensen met een brughoektumor ontmoet. Dat kan ook via onze online communities op Twitter, YouTube en Facebook.

Themabijeenkomsten

Themabijeenkomsten (zoals onze HOORagenda-bijeenkomsten) zijn voor mensen met hyperacusis te belastend gebleken. Mede om deze reden heeft Stichting Hoormij besloten een documentaire over hyperacusis te maken. Bekijk deze documentaire hier

Ervaringrijk.nl

Je staat niet alleen met je gehooraandoening. Alleen al in Nederland zijn er vele duizenden lotgenoten. Het kan helpen om hun ervaringen te lezen en om jouw eigen ervaringen te delen. Dit kan via Ervaringrijk.nl. Neem eens een kijkje in deze database vol verhalen en tips.
Ervaringrijk.nl is een onderdeel van het project Ervaringskennis. Met dit project legt Stichting Hoormij tips van mensen met een hooraandoening op een systematische wijze vast. Heb je bruikbare tips die je graag beschikbaar wilt stellen voor lotgenoten? Laat ze ons weten of kom naar een van onze groepsbijeenkomsten! Lees hier meer over het project en bekijk de actuele sessies.

Meer lezen
  • Leeshier een interview met Wijke van der Kooi, auteur, ervaringsdeskundige en lid van de NVVS-commissie Tinnitus & Hyperacusis.
  • Film Ongehoord HARD doorbreekt taboe gehoorschade onder musici. De film schetst een indringend beeld van de veelal verborgen gehoorproblematiek in de muziekwereld. De film kwam tot stand met medefinanciering van de NVVS-afdeling Rotterdam. U kunt hier het artikel downloaden uit HOREN magazine nr. 1, 2012.
Celestine heeft last van tinnitus en hyperacusis